Almost a local ;-) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Almost a local ;-) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Almost a local ;-)

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

28 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ik ben nog steeeds in Queenstown, dus ik ga maar gewoon verder met waar ik gebleven was:

Vorige week zaterdag ben ik dus verhuisd naar een heel mooi huis dichtbij het centrum. Om er te komen moet je wel eerst een stukje de steile berg op lopen, maar dan heb je ook wat!! Alles is er nieuw, het heeft een gezellige tuin, zwembad, open haard, mooie houten vloer, moderne keuken en het is erg stijlvol ingericht! Ik slaap in een kamer met 2 jongens/mannen (Lance en Bas) die samen badkamer delen en ik moet zeggen dat het er behoorlijk netjes uitziet. Vanuit de woonkamer en balkon is er prachtig uitzicht over Queenstown, het meer en de bergen. De parasailers komen zo dichtbij zweven dat ik zelfs vanuit het slaapkamerraam hun ooooh's en joehoe's kan horen.

Zaterdagavond was er weer barcrawl (kroegentocht) en ik heb erg gelachen om de engelse meiden, die kunnen zichzelf erg voor paal zetten als ze drank ophebben!! Zondag was een heerlijke dag, ik heb lekker in zonnetje gezeten aan het meer. Maandag scheen het zonnetje weer en heb ik wat rondgelopen in het park met Esther (zij woont hier tijdelijk in Queenstown) en kaarten verkocht voor de barcrawl van woensdag.

Dinsdag heeft een jongen uit Argentinia pizza voor ons gemaakt als lunch, heerlijk!! Hij liet mij zien hoe ik de bodem moest maken (in de lucht gooien enzo) maar das nog best wel moeilijk! Daarna hebben Lance en ik de berg beklommen waar zn huis tegenaan staat! Geweldig uitzicht, daarboven is heel goed te zien dat Queenstown helemaal omringd is door bergen. Prachtig, onbeschrijvelijk mooi!

Woensdag heb ik weer wat kaarten verkocht in het zonnetje, maar moet zeggen dat ik meeste tijd vooral heb gekletst heb... Ik kwam ook nog een meisje tegen die ik in Australie had ontmoet, erg leuk! sAvonds was er weer een barcrawl en het was erg laat geworden.

De volgende ochtend na een paar uur slaap werd Lance wakker gebeld door zn collega, of we de Canyon Swing wilden doen. Moesten we wel binnen kwartier klaar zijn. Nou… ik heb me nog nooit zo snel gedoucht volgens mij!! Lance kon gratis, omdat hij bij het Casino werkt en ik kon voor een vriendenprijsje mee!! Daar was ik heel blij mee, want anders had ik het niet gedaan denk ik. Al moet ik zeggen dat de Canyon Swing misschien nog wel beter is dan de bungeejump. Hiermee ga je niet alleen op en neer, maar val je 109 meter naar beneden en maak je een slinger van 200 meter tussen de bergen over de rivier!! Echt geweldig!!! Het is gewoon heel anders dan de bungeejump, eigenlijk kun je het niet met elkaar vergelijken. Veel mensen doen dit, omdat ze bungeejumpen te eng vinden... nou ik moet zeggen dat ik nu ook wel stond te shaken!! Vooral omdat ik had besloten om achterstevoren te gaan springen... prettty scary! Lance deed zelfs een salto achterover, heel gaaf om te zien, maar iets te hoog gegrepen voor mij! Ik heb ook foto's van mijn afsprong, die zal ik binnenkort plaatsen.

Vrijdag heb ik even lekker in de tuin gezeten en beetje schoongemaakt, dat mocht niet van de mannen, maar vond toch dat ik iets terug moest doen voor mijn gratis verblijf! sAvonds kwam ik twee Canadese jongens tegen, die ik al eerder deze week ontmoet had. Ze vroegen of ik mee ging om wat te drinken en vertelden me later op avond dat ze acteurs zijn van de serie PowerRangers. Ik geloofde ze eerst niet, maar ze hebben me overtuigd via internet. Wel gaaf om te zien en te horen welke stunts ze allemaal moeten doen en hoe dat in zn werk gaat enzo, daarom waren ze ook in Nieuw-Zeeland, dat kan hier goedkoper ofzo...

Zaterdag ben ik naar de plaatstelijke markt geweest, erg gezellig. Bij één van de kraampjes heb ik uit een stuk bot een kettinghangertje gemaakt. Ik moet zeggen dat ie best mooi is geworden. De vorm van het hangertje betekent zoiets als: veilige reis overzee. Ik heb hem nu om, dus hopen dat het werkt zodra ik weer terug vlieg! sMiddags heb ik nog wat kaarten verkocht en savonds was mijn laatste barcrawl en dat was erg jammer, want het was elke keer weer erg gezellig tot in de late uurtjes. Toch wilde ik proberen om dit keer een beetje op tijd terug zijn bij het appartement, omdat daar een groot feest was, omdat 2 jongens zouden verhuizen. Toen ik daar echter aankwam waren de meeste feestgangers al naar huis, maar ik heb samen met de overblijvers nog leuk feestje gehad.

Zondag was dan ook een lazy dag, ik heb een beetje rond het huis gehangen en mn was gedaan enzo. sAvonds heeft Andy (een local die Will en ik al de eerste avond hebben leren kennen) een onzettend lekker uitgebreid diner gekookt, delicious! Nu ik erover nadenkt lijkt het wel of alle mensen hier goed kunnen koken. In Christchurch bij Bill en Noela was het eten altijd heerlijk en ook de mensen hier in het appartement hebben binnen no time iets lekkers in elkaar geflanst. Hmmmm.... zal toch moeten proberen om daar iets van op te pikken!

Vandaag ben ik met Lance in the Duck geweest, das een soort bus die over land kan rijden, maar ook in het water, een amfibievoertuig dus. Dit was ook gratis via het casino waar Lance werkt. Hij mag alle activiteiten gratis of met korting doen zodat hij erover kan vertellen tegen klanten en hij kan soms anderen meenemen, dus heb ik geluk!! Wij waren toevallig de enige passagiers in the Duck, dus mochten Lance en ik ook een stukje varen, hihi. Het werkt net als een auto en dat is heel raar. Het stuur reageert in het water niet zo snel als op land, dus dat is wel even wennen, maar wel erg leuk om een keer te doen.

Alles is hier leuk om te doen, tis hier zo mooi en iedereen is zo ontzettend aardig... ik vind het echt jammer om weg te gaan! Begin me al bijna een local te voelen! Als het kon, zou ik zeker nog wat langer willen blijven, maar volgende week maandag vlieg ik al weer terug naar Australië.

Tirza (vriendin uit Deventer) komt over en dat is natuurlijk ook heel erg leuk!! Iedereen vraagt me waarom ik niet nog een paar dagen langer in Queenstown blijf, maar ik wil heel erg graag nog de Franz Josef en Fox gletsjers zien. Ook al is Queenstown een super plaats om te blijven, Nieuw-Zeeland heeft nog veel meer mooie plekjes en ik heb nog lang lang niet alles gezien!!

Morgenvroeg om 7.15 ga ik met de bus en smiddags kom ik aan bij de Fox Glacier. Ik heb voor diezelfde middag al een skydive geboekt!!! Jaaaa, ik ga parachute springen!! Men zegt dat dit het mooiste plekje ter wereld is om uit het vliegtuig te springen... dus dat kan ik gewoon niet overslaan!! Ik ben nu al zenuwachtig... Waahh! Het weer is alleen niet zo heel goed, dus vandaar dat ik alvast voor morgen geboekt heb. Als het dan niet door kan gaan vanwege de wind, heb ik nog 3 dagen waar het eventueel naar doorgeschoven kan worden. PLEASE, laat het deze week mooi weer zijn!!!! Jullie horen weer van mij... Ik ga mn backpack inpakken, snik :-( !!

• 28 Februari 2005 - 09:12

Mamsie:

Hai Annelien, het klinkt allemaal reuze spannend, maar doe a.u.b. voorzichtig.
    In Nederland is het hartstikke koud,-6C brrrrr
    Groetjes xxxxxxx Mamsie

• 28 Februari 2005 - 12:19

Jannie:

Gelukkig stond er geen stapel stenen zoals bij je eerste ervaring met auto rijden.
    groetjes

• 01 Maart 2005 - 22:39

JOS:

hmmm, begrijp ik daaruit dat jij maar beter in die duck kun blijven rijden, zonder opstakels? gheghe...

ik wil ook al die gave dingen doen die jij doet, klinkt geweldig! have fun. groetjes jos

• 02 Maart 2005 - 01:05

Friso:

Leukerd, deventer mist je, heb net al je ex- huisgenootjes gezien in de Joffer...we denken aan je!!! heel veel liefs!

• 05 Maart 2005 - 10:22

Pieter (maat Van Friso):

Je kent me niet maar je avontuur klinkt fantastisch.

• 06 Maart 2005 - 21:27

Tirz@:

Zo, ik ben reisvaardig!
    De rugzak zit wel vol, ik vraag me af of ik niet te veel mee heb, maar ja beter teveel dan te weinig! Tot dinsdag! voor de zekerheid, vluchtnummer is os 7 austrian airlines!

• 07 Maart 2005 - 09:59

Marchel (promotie Collega):

Hey Annelien,
    Yvonne heeft me je site doorgegeven en ik ben direct even gaan kijken. Heb je verhalen in een ruk gelezen heel leuk! Precies zoals je praat haha! Laat ons snel weten hoe het zit met die skidive ben erg benieuwd!! Veel plezier nog maar dat gaat vast wel lukken. Ik hou je site vanaf nu zeker in de gaten. Groeten Marchel!

• 09 Maart 2005 - 05:33

Ireen:

hey lieve lien!,
    Heb je geweldige verhalen gelezen, echt super! jammer dat wel elkaar net met een week mislopen.., hoop dat k het ook zo ga hebben!, vlieg as maandag..en vind het wel een beetje spannend hoor!kan mmn site hier ook al niet bij werken.., sorry, maar hoop dat je gister mn maitlje hebt gehad met een kleine update! Heel veel liefsxxx

• 09 Maart 2005 - 05:49

Tirz@:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik ben ook gearriveerd! Zit nu lekker naast je! Ben al weer helemaal gewend aan je ;) ratel... ratel... ratel...... Zo en nu gaan we lekker 6 weken samen rondtrekken! Ik heb er zin in! Kussie!