Tijd gaat zo snel... - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Tijd gaat zo snel... - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Tijd gaat zo snel...

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

03 April 2005 | Australië, Magnetic Island

Hallo, tis wel weer tijd voor een berichtje. We hebben al weer veel gedaan en gereisd! We zijn net aangekomen op Magnetic Island, maar ik was met mn vorige bericht gebleven bij Brisbane. Dat is nu al bijna 2 weken geleden, tijd gaat echt snel!

We hebben daar eigenlijk niet zo veel bijzonders gedaan, beetje de stad bekeken en het park (de stadstuinen) bezocht, erg mooi! Daarna zijn we met de bus naar Noosa gereden. Daar was ik ook al met Ireen geweest, maar het is daar zo leuk dus wilde dat ook wel even aan Tirza laten zien!! De eerste dag zijn we naar het national park geweest samen met een Zweeds meisje van onze kamer. Ik was daar de eerste keer niet geweest, beetje stom, want het is een prachtig park! We hebben daar een route gewandeld in het bos met af en toe uitzicht op de zee vanaf de rotsen. We hebben op een mooi uitkijkpuntje nog even in de zon gelegen en schildpadden gezien, maar helaas geen dolfijnen, die schenen daar normaal gesproken veel rond te zwemmen!

De dag erna hebben we bodyboards gehuurd en zijn we naar het strand gegaan. De vorige keer waren er namelijk echt hele mooie grote golven! Nu was het water helaas bijna plat en we waren nog geen 10 minuten op het strand en toen kwamen er ineens grote donkere wolken aan en nog geen 5 minuten later een dikke regenbui!! We zijn snel gaan schuilen bij de lekkerste ijstent van Australië! Eerst een verrukkelijke fruitsorbet gehaald en daarna een hockey pockey ijsje met slagroom en caramel (moet toch wat doen als je moet wachten op het mooie weer)! We hebben nog vertederd naar een klein schattig jongetje van 3 gekeken die zijn choco-ijsje aan het opeten was, zo grappig om te zien, alles zat onder de bruine drap, haha! Hierna klaarde het weer op en hebben we nog een paar uurtjes aan het strand gelegen.

De volgende dag hebben we beetje rond het hostel gehangen en savonds hebben we de 17! uur durende busreis naar Airlie Beach gemaakt! Ik heb 2 films gezien en redelijk geslapen, dus mij viel het achteraf nog wel mee. Tirza had het veel zwaarder. Ze heeft lange benen die ze niet kwijt kon en heeft nauwelijks geslapen, echt afzien dus. Toen we de volgende morgen uit de bus stopten was het bloedje heet in Airlie Beach!! We hebben die dag dan ook lekker in de schaduw van de palmbomen gelegen naast het zwembad met live-muziek erbij, erg goeie zangeres!! Prettige manier om bij te komen van de lange reis! sAvonds nog even naar de bar geweest met een Canadese roommate, erg gezellig. De dag daarop even het stadje verkend en toen...

De zeiltocht op Whitsundays! Toen we savonds aan boord gingen was alles nog prima. De zon ging net onder en daarna kwam de maan tevoorschijn. Champagne erbij... Heel romantisch! Er waren dan ook erg veel stelletjes op het schip. Ben maar lekker dicht bij Tirza gekropen, haha! Na een uurtje kreeg ik al een beetje een raar gevoel in mn buik. Als dat geschommel me maar niet zeeziek maakt, dacht ik nog... De nacht ging op zich ook nog wel, vooral omdat we op dat moment niet meer vaarden.

De volgende ochtend om half 7 werden we wakker door een enorm geratel van kettingen. We sliepen helemaal voorin het schip, net achter de schipper en daar werd ook het anker opgehaald, jemig, wat een kabaal! Daarna begon het schip te varen en weer ontzettend te schommelen. Ik kon me toen echt niet voorstellen dat ik dat als baby in de wieg prettig heb gevonden... Toen we moesten opstaan voor het ontbijt begon de ellende pas echt! Ik had net met veel moeite mn broodje en thee op en toen kwam er een grote golf en ik voelde ineens een enorme vlaag van misselijkheid opkomen... Ik heb toen mn ontbijtje maar over boord gespuugd! Alsjeblieft visjes..., eetsmakelijk!!

Godzijdank werden we vrij snel daarna bij een mooi wit strand afgezet, even lekker bijkomen en heerlijk in de zee gezwommen. Toen we weer aan boord gingen kregen we lunch en dat heb ik wel binnen kunnen houden, al voelde ik me nog steeds niet echt lekker. Gelukkig hadden we van een meisje in onze kamer reispilletjes gekregen. Nou, ik moet zeggen: dat deed wonderen. Daarna heb ik nauwelijks meer last gehad van het geschommel, wat een opluchting! sMiddags hebben we gesnorkeld op het rif en ondanks dat ik zonder bril niet zo veel zie, was het prachtig!! Zoveel kleuren, zoveel vissen!!! In het begin vond ik het wel beetje eng, de vissen kwamen een paar cm voor mn neus voorbij zwemmen!! Ik was ook wel bang dat ik ze misschien met mn lompe flippers bewusteloos zou slaan, want ze waren echt overal! Maar de crew had me verzekerd dat de vissen op tijd zouden uitwijken, gelukkig!! sAvonds hadden we vanaf de boot een hele mooie zonsondergang...

De volgende dag gingen we weer vroeg varen en op de open zee konden we vanuit het schip direct in de zee gaan snorkelen. Dit keer zwommen er echt enorme vissen rond ons schip! Maar het was wederom prachtig! Het is wel grappig om te weten dat dit het rif is waar de tekenfilm Finding Nemo zich afspeelt. Nou, ik heb Nemo niet gevonden, maar wel heel veel van zn vriendjes!! De volgende stop was bij een strand met heel veel fossielen van het rif! Hier vond ik het snorkelen het mooist. Het was heel ondiep water (omdat we dus direct aan het strand zaten ipv in de zee) en de kleuren waren heel helder en er zwommen heel veel aparte vissen rond. Op het schip hadden ze een overzichtskaart met alle soorten vissen erop, dus kon je achteraf bekijken welke vissen je allemaal gezien had, heel leuk! sAvonds hebben Tirza en ik gezellig met de crew zitten kletsen en grapjes gemaakt. sNachts heb ik nog op het dek naar de sterren gekeken, hele heldere en warme avond!! Nu ik niet meer misselijk was, vond ik het geschommel ook eigenlijk wel ontspannend...

De laatste dag zijn we weer gaan snorkelen. De onderwaterwereld is echt bijzonder! Ik kijk nu ook wel erg uit naar mn duikcursus aankomende week in Cairns!! Voordat we terug zouden varen naar het vaste land hebben we een laatste stop gemaakt bij een lang uitgerekt strand eiland. Nog even uitwaaien en toen was het al weer tijd om terug te gaan!!

In het begin dacht ik dat ik de 3 dagen niet vol kon maken, maar achteraf was het heel erg leuk! Het eten aan boord was overigens ook errug goed! Op het land was het zelfs even wennen om weer een stabiele ondergrond te hebben. Had soms het gevoel dat de grond nog steeds lichtjes bewoog. sAvonds hebben we in Airlie Beach nog een soort afterparty gehad met de mensen van het schip, inclusief de bemanning!
Iedereen ging helemaal uit zn dak, zeer geslaagde avond!! De dag daarna hebben we aan de lagoon gezeten, een kunstmatige lagoon weliswaar, maar wel leuk!

Vandaag hebben we afscheid genomen van Airlie Beach en zijn we met de naar Townsville gegaan. Daar hebben we de ferry gepakt naar Magnetic Island. We zijn er nog maar net, maar heb al gezien dat de natuur erg mooi is. Morgen gaan Tirza en ik waarschijnlijk te paard of te fiets het eiland verkennen... ben beniewd!

Voor degenen die het nog niet weten: Ik heb besloten om vanwege thuissituatie eerder naar huis te gaan dan gepland. Ik vlieg 24 april vanuit Cairns al weer terug naar Nederland. Nog 3 weken dus! Wel raar en jammer, maar ook heel leuk om met 'een backpack vol nieuwe ervaringen' weer terug te komen!

  • 03 April 2005 - 19:37

    Mat:

    Ha Annelien! Leuk om te lezen dat je nog steeds goed naar je zin hebt! Wederom een boeiend verhaal. Veel plezier nog in je laatste weken!! Mat En de groeten aan Tirza

  • 04 April 2005 - 12:33

    Marchel:

    Yes, time flies when you're having fun!!
    Vooral jammer als je dan ook nog eerder naar huis gaat, maar familie gaat boven alles toch?
    Geniet er nog even van!!
    Groetjes Marchel

  • 06 April 2005 - 13:42

    Manniej:

    Hee lief, superdepuper verhaal....ben dit weekend in ommen, misschien kunnen we even bellen..Love you
    Kus aan Tirza

  • 07 April 2005 - 21:47

    Zusje:

    Hi zus!!! Ben thuis!! Vanmiddag aangekomen..
    En ja, het is raar om ineens weer thuis te zijn.
    Verhalen klinken geweldig, wist dat je Whitsundays super zou vinden.
    Geniet er nog even van!
    Tot gauw! Groetjes aan Tirz!!
    Kusje zusje

  • 08 April 2005 - 10:44

    Mamsie En Papsie:

    Hai Annelien,
    Wat een lang verhaal, maar Het klinkt allemaal tof. Geniet er maar van, straks in Nederland moet je weer wennen aan het drukke Nederland. Gisteren Willeke opgehaald, file file en nog eens file.Maar leuk om een van mijn meisjes weer terug te zien.
    Take care mamsie

  • 09 April 2005 - 17:01

    Harding:

    He Annelientje! FF misbruiken deze site...ff reclame maken!

    Mensen jullie zijn 6 mei toch ook van de partij!

    DVMC.nl organiseert een groot spectakel in Club 4, Hengelo!

    www.lasvegasnight.tk

  • 10 April 2005 - 09:42

    Danielle:

    He Ann,

    Tijdje niet gekeken en kon me meteen een tijd vermaken met je prachtige verhalen...... wat klinkt het allemaal super!

    Hier gaat ook alles goed. De eerste verdieping van ons huis staat.

    Liefs en nog veel plezier

    xxxxxxxxxxx Daan

  • 10 April 2005 - 12:04

    Diny Gelderman:

    Hoi,Annelien, Leuk om jou zeemanservaringen te lezen.Snorkelen is echt leuk, hebben wij veel gedaan bij Corsica. We hadden toen zo,n goedkoop onderwatercamaraatje maar de foto,s waren prima.
    Heerlijk om jou belevenissen te lezen, lekker reageren op wat er op je afkomt,je neemt die ervaringen maar mooi mee in je backpack van je jonge leventje. Gisteravond Willeke gesproken bij jou ouders, ook heel enthousiast over haar ervaringen. De foto's gezien, erg mooi! Hier is alles oke! met pasen heb ik de marathon gelopen, het blijft een lange afstand echt af moeten zien! maar gefinist.Tiemen heeft de ziekte van pfeifer, was ontzettend moe de laatste tijd. We dachten even dat het niveau op school te hoog was. Zelf gaf hij aan eerst naar de dokter te willen om lichamelijke dingen uit te sluiten.Uit bloedonderzoek kwam pfeifer naar voren. Nu volgt hij alleen de vakken die belangrijk zijn voor het examen. Verder heb ik weinig nieuws, Annelein geniet van de laatste periode backpacken! lieve groet de Geldermannen. kus Diny.

  • 10 April 2005 - 16:50

    Friso:

    Leukerd, gefeliciteerd met je "Padi"...heel knap dat je het gehaald hebt!!! Nog 2 weekjes...

  • 11 April 2005 - 10:04

    Tobi:

    Vissen zijn koel! Veel plezier nog deze paar weekkiez!!

  • 11 April 2005 - 23:17

    Marije:

    Lieve Lien,
    Leuk je lange verhaal te lezen! Dus je bent er nog maar 3 weekjes... Ik hoop je in Nederland dan weer snel eens te zien en al je verhalen te horen!
    Have fun! Liefs Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 87450

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: