Met z'n 4-ties! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Met z'n 4-ties! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Met z'n 4-ties!

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

20 Maart 2005 | Australië, Brisbane

Zoals ik in het vorige bericht al zei hebben we met z'n vierties (Aanyoung, Willeke, Tirza en ik) een auto gehuurd om van Melbourne naar Sydney te rijden. Het was wel een hele opgave om de auto veilig door Melbourne te manouvreren! Zo veel verkeer en ook nog links rijden!! Maar na veel getoeter en gegil op de achterbank is het me gelukt om de stad uit te komen!

We zijn naar het plaatsje Foster gereden waar we in een heel leuk schattig huisje hebben geslapen, heel gezellig! De volgende dag zijn we naar Wilsons Prom gegaan, een groot natuurpark met prachtige bergen en stranden. Het was heerlijk warm weer en we hebben daar op twee mooie stranden vertoeft en zijn toen door gegaan naar een leuk hostel in Lake Entrance. De volgende dag hebben we daar even een poosje op het strand gelegen en toen weer doorgereden naar Narooma. Weer in een onzettend leuk hostel geslapen met een hele grote kamer. Eigenlijk jammer dat we overal maar ze kort konden blijven, maar we hadden onze trip (de huurtijd van de auto) al verlengd van 4 naar 5 dagen, anders moesten we helemaal haasten. Het is ook zo'n enorme afstand (1350 km) en er zijn zoveel mooie dingen te zien, ook als je op de weg rijdt.

Eerst is het ook wel heel erg leuk om berg op, berg af te rijden met allemaal bochtjes, maar das uiteindelijk ook wel heel vermoeiend. Het laatste strandje dat we bezocht hebben voordat we naar Sydney gingen was 8 km rijden over een hobbelige slingerweg, waar je maar 30 km/h kon... en dan ook nog terug!! Maar we zijn veilig aangekomen in Sydney!! Alleen in het raam zat een grote barst door een opspattend steentje. Gelukkig hadden we ons daarvoor verzekerd... viiieuuw!

De eerste nacht in Sydney hebben we in Balmain doorgebracht, beetje vies hostel! Vooral Aanyoung en Tirza konden het niet uitstaan, zeker na die schone mooie hostelletjes van de afgelopen dagen!! Misschien dat Will en ik toch meer gewend zijn?? Maar goed, moet toegeven dat het wel het vieste hostel was dat ik tot nu toe gezien had. Er zat geen eens een raam in de kamer van 8 personen, dus dat was wel benauwd, bah!

De volgende dag zijn we nog even naar Willeke's oude huisje gereden waar ze een tijdje gewoond heeft en toen hebben we de auto ingeleverd. Bleek dat we voor bij Will's oude huisje een parkeerbon van 155 dollar hadden gekregen omdat het alleen voor vergunninghouders was. We hadden dat bordje niet gezien, echt balen!! Toen we de bon kregen zaten we nog geen 50 meter van de auto een klein half uurtje op een terrasje te ontbijten. Hoe stom!!! We willen nog proberen een protestbrief te schrijven, maar of dat helpt??

In Sydney zijn we alle bekende dingen weer even langs geweest, Harbour Bridge, Opera House en Botanic Gardens. We sliepen in een duur hostel, maar wel schoon dit maal!! De volgende dag was het wat minder mooi weer en hebben we wat gewinkeld (zonder te kopen!!) en zijn we naar China Town geweest om allemaal rare chingchong dingetjes te eten! Die avond zijn we naar de bar van het hostel te gaan. Het begon met een paar potjes kaarten en een lekker rood wijntje... en nog eentje en nog eentje en nog eentje en... vooruit nog maar eentje dan! Lekker dansen, live muziek, zo ontzettend gezellig!! Behalve de volgende ochtend dan! Buh...

Ondanks het slechte weer en de kater zijn we toch maar naar het bekende Bondi Beach gegaan! De eerste keer dat ik in Sydney was, ben ik daar niet geweest, dus wilde ik daar ook wel graag naar toe. We hebben daar beetje op bed liggen chillen en omdat Aanyoung de volgende dag naar HongKong zou vertrekken, zijn we savonds gezellig uit eten geweest. De dag daarna is Aanyoung dus vertrokken en hebben Tirz, Will en ik langs de boulevard geslenterd en de winkeltjes bekeken. Echt leuke spulletjes daar (maar weer niets gekocht, goed he?) De volgende dag was het weer zonnig en hebben we nog even aan het strand gelegen! sAvonds hebben we ook afscheid van Willeke moeten nemen, omdat wij naar Brisbane zouden vertrekken. Voor Will was het na bijna 7 maanden de laatste dag in Australie, zij gaat naar HongKong waar ze met Aanyoung nog een week blijft, dan naar Engeland waar Chris haar vriendje woont en dan naar Nederland. Echt jammer om afscheid te nemen, het was zo gezellig geweest!!!

En toen waren we ineens nog maar met zn 2ties! sAvonds zijn Tirza en ik dus van Sydney naar Brisbane gevlogen (met bus zou 14 uur duren, nu maar 1,5 uur vliegen) en bij de douane werd ik aangehouden voor een soort bomonderzoek ofzo! Zie ik er uit als een terrorist?? Die kerel deed zo raar, ik dacht echt dat het een grap was ofzo. Ik moest allemaal rare testjes ondergaan om te kijken of ik nog stoffen bij me droeg die afkomstig konden zijn van bommen die ik eventueel in elkaar had geflans of vervoerd had e.d. Als ik zou weigeren mocht ik niet met de vlucht mee! Nou vooruit dan maar. Nog even snel gekeken of ik geen verborgen camera zag, maar de testen zagen er wel erg geloofwaardig uit... Uiteraard was ik helemaal clear en konden we doorlopen. Heel vreemd! In ons vliegtuig zaten allemaal gespierde kerels in hetzelfde sportoutfit. Het bleek een redelijk bekend rugbyteam te zijn met ook een paar internationale spelers, de Reds?? Zegt me niets. Helaas hebben Tirza en ik geen verstand van rugby... Oja en onze piloot was jarig, hoera!! De crew was erg vrolijk!!

Na deze enerverende vlucht zijn we gisteravond aanbeland in Brisbane en toen ik naar de wc wilde gaan liet ik per ongeluk mijn telefoon in de wc vallen!!! Neeeeeej, helemaal nat!! Maar hij doet het nog, al doet ie wel een beetje raar! Daarna zijn we nog even lekker uitgeweest in de bar hieronder en vandaag hebben we even uitgerust en een planning gemaakt voor de komende drie weken. We willen sowieso graag naar Airlie Beach om daar bij de White Sundays te gaan zeilen en dan naar Cairns om te leren duiken bij het Great Barrier Reef. Nog genoeg te doen dus!!

Ik hou jullie op de hoogte!! Daaaaag.
(Dit verhaal is niet zo 'absurd lang' toch? ;-))

  • 20 Maart 2005 - 13:11

    Tirz@:

    Dit valt mee hoor pienemans ;)

  • 20 Maart 2005 - 16:57

    Henkie:

    Hey Piennemans! Het duurde even, maar ik ben weer door de die lap tekst heen ;-) Nog steeds goed naar je zin, zo te lezen?!
    Ben wel een beetje jaloers op je; dinsdag moet ik beginnen bij KPMG met m´n afstudeerstage (en daarna blijf ik daar werken, mits ik een beetje m´n best doe natuurlijk). Met andere woorden: het einde van het studentenleven komt akelig dicht bij :-( Misschien moet ik maar eens met KPMG onderhandelen over een vakantie naar Australië en Nieuw Zeeland...

    PS: De "(absurde) lengte" van jouw verhalen zijn natuurlijk erg relatief hè ;-)

  • 22 Maart 2005 - 07:26

    Friso:

    Dat valt inderdaad mee, maar toch heb ik veel liever de live-versie van jouw verhalen!!

  • 23 Maart 2005 - 20:07

    Diny Gelderman:

    Ha, die Annelien, even een berichtje van deze kant.Wel spannend dat de douane jou extra controleerde. Sommige mensen zie er door hun onschuld juist verdacht iut. Misschien behoor jij tot die doelgroep. Fijn dat je nog zo geniet en nog vol plannen zit. Lieve Annelien ik wil even laten weten dat ik ook aan jou denk. liefs dikke kus terug Diny

  • 26 Maart 2005 - 13:08

    Tom:

    He Tirza en Annelien! Alles goed daar? Hier wel! Bedankt voor jullie kaartje! Erg attent! Voor de beeldvorming: kaartje is vandaag 26/03 aangekomen!

    Veel plezier nog

  • 28 Maart 2005 - 22:44

    Ireen:

    hey!!, ben heel erg benieuwd waar je nu bent en doet!!, ik vlieg waarsch. 20 april(op mn verjaardag!!) terug naar australie, melbourne. Wil dan via de great ocean road naar perth. Als jij ook al ong. weet wat je wil gaan doen, en wanneer??,ben vanaf morge drie dagen weg (wandeltrack abel tasman).. En skydiven was super gaaf!!!,vind nz echt geweldig!! xxx
    ps. heb nog steeds geen gsm die het doet...is lastig hier..

  • 31 Maart 2005 - 09:24

    Mamsie En Papsie:

    Hai Ann, Het klinkt allemaal geweldig! Take care xxxxxxxxx

  • 02 April 2005 - 18:11

    Manniej:

    tot snel leukie...love you! dikke smakkerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 87468

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: