Irish guys are the best!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Irish guys are the best!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Irish guys are the best!!

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

21 April 2005 | Australië, Cairns

Hallo, deze titel is een beetje raar, maar ik had het beloofd aan een paar Ierse jongens waarmee ik mn duikcursus gedaan heb, dus vooruit dan maar... :-)

Vorige week dinsdag, een paar dagen na mn duikcursus, hebben Tirza en ik de Cape Tribulation Trip gedaan. We werden smorgens opgehaald door een klein busje en kregen onderweg ontbijt bij een klein wegrestaurantje. Toen ik daar naar de wc ging, zag ik 2 enorme gifgroene kikkers aan de muur! Tirza was er van overtuigd dat ze nep waren, maar toen een meisje er eentje op wilde pakken, bewoog ie wel degelijk!!

Na een paar uur rijden kwamen we bij de Daintree rivier aan. Hier konden we in een bootje stappen en zouden we krokodillen kunnen gaan zien! Dus in elke boomstam die in het water lag, dacht ik natuurlijk een krokodil te herkennen... Na ongeveer een half uur gevaard te hebben, had ik de zoektocht al bijna opgegeven en toen wees onze gids ons ineens op de oever een kleine krokodil aan van ongeveer 2 jaar! We zagen het precies op tijd, want hij gleed net het water in. Later zag de gids nog een grote in de verte, maar die was moeilijk te zien (ik zou het geidentificeerd hebben als een boomstam dat lijkt op een krokodil.... hmmm, misschien heb ik er het eerste half uur toch ook al een paar gezien, haha) Op het laatst vaarden we nog langs een klein baby krokodilletje die op een tak zat, deze was wel goed te zien, ohhhh schattig!

Daarna zijn we naar de Maardja Botanicals gegaan, het eerste echte stuk regenwoud en inderdaad: veel woud en veel regen! Het was wel een bijzonder mooi stukje natuur om te zien. Op een gegeven moment zagen we een gekleurde leguaan bij een boom zitten. Vlak nadat ik hem op de foto had gezet, rende ie snel weg op 2 poten, leek net een kleine dinosaurus, heel apart. Later bleek dat het de bekende Boyds Forest Dragon was. sMiddags kwamen we aan bij Cape Tribulation. Ik heb begrepen dat het een (schier)eiland is en je zou het kunnen omschrijven als een regenwoudparadijsje!!

Het hostel waar we 2 nachten zouden verblijven zag er heel goed uit. Het deed me een beetje denken aan Centerparcs, maar dan in een tropische omgeving. We deelden een huisje samen met 2 Canadese meiden en Tirza en ik hadden de hele onderverdieping voor onszelf, heerlijk! En voor het eerst hadden we geen stapelbed, maar twee grote bedden naast elkaar, veel gezelliger! Het was de rest van de middag niet zo mooi weer, dus zijn we in ons huisje gebleven.

De volgende ochtend konden we een heerlijk ontbijt ophalen aan de hand van lopend buffet: vers fruit, warme broodjes, cornflakes, yoghurt versgeperste jus d'orange, hmmmmm! Daarna zijn we gaan wandelen door het regenwoud. Ik had het gevoel dat ik in zo'n tropische hal van een dierentuin liep... het was zo ongewoon vochtig en warm! We waren nog niet half op weg toen Tirza ineens een gigantische spin zag! Gelukkig zat ie aan de andere kant van zn web zodat ie niet makkelijk bij ons kon komen, dus hebben we er even gefascineerd naar zitten kijken! Later hoorden we dat het een Golden Orb was. De vrouwtjes kunnen schijnbaar heel groot worden. Nou, dit was een flinke dame dan!!

De rest van de wandeling verliep rustig, we hebben heel veel verschillende soorten bomen en planten gezien. De een nog aparter dan de ander! En precies toen we van het regenwoud naar het strand liepen, begon de zon er eindelijk doorheen te komen! Helaas konden we niet de zee in ivm het kwallenseizoen, maar het was ook wel net zo fijn om gewoon op het strand te zijn. Er stonden allemaal palmbomen langs en er lagen kokosnoten op het zand. Sommigen waren kapot gevallen en we konden de kokos ruiken, heerlijk!

Om bij het uitkijkpunt op de rotsen te komen, moesten we een creek oversteken. Vanwege de krokodillen (en andere beesten) kon dit alleen als het water niet hoger dan onze knieën kwam en/of als we de bodem konden zien. Wij konden gewoon veilig oversteken. Toen we bij het uitkijkpunt aankwamen was het alweer bewolkt geworden en was het uitzicht niet echt mooi meer. Net toen we weg wilden lopen begon het ontzettend hard te regenen. We zijn snel naar een afdakje gerend en hebben daar ruim een half uur moeten wachten voor het een beetje opgeklaard was. Sommige mensen die niet optijd konden schuilen waren helemaal helemaal doorweekt, hihi!! Hierna zijn we naar ons huisje gelopen, hebben we gegeten, beetje gekaart met 1 van de Canadese meiden en zijn we lekker op tijd naar bed gegaan.

De laatste ochtend heb ik zoveel van het heerlijke gratis ontbijt gegeten dat ik er buikpijn van kreeg, oeps! We zijn sochtends nog even naar het strand geweest en daarna werden we door ons busje opgehaald die ons weer terug zou brengen naar Cairns. Onderweg zijn we nog op een paar toeristische punten gestopt. Het eerste was de Alexandra Range Lookout, niet echt veel bijzonders... Ik vond de Mossman Gorge river, waar we daarna heen gingen, veel mooier. De omgeving deed me denken aan het prachtige Nieuw Zeeland. Daarna zijn we met een ferry de Daintree rivier overgestoken. Onze laatste tussenstop was in Port Douglas, waar Tirza en ik een enorme fruitjuice gekocht hebben en naar het water zijn gelopen. Schattig dorpje, maar helaas ging de bus weer terug naar Cairns. sAvonds hebben we wat gegeten samen met Karin, een meisje dat we in Noosa ontmoet hebben en in Cape Trib weer tegen kwamen.

Zaterdag heeft de zon de hele dag geschenen en hebben we lekker aan de lagoon gelegen. sAvonds was Tirza's laatste avond alweer en zijn we samen met Karin naar de bios geweest. We hebben Million Dollar Baby gezien. Wauw, echt een aanrader!! Heftige, maar hele mooie film! De volgende dag heb ik afscheid moeten nemen van Tirza. Wel raar, maar het duurt niet zo lang voor we elkaar weer zien!

sAvonds met eten kwam ik een paar mensen tegen die ik al eerder tijdens mn reis ontmoet had, erg gezellig. De dag daarna heb ik weer aan de lagoon gezeten en heel veel gezwommen. Aangezien ik nog bijna een week in Cairns zou zijn, heb ik afgelopen dinsdag een dagtrip geboekt naar de watervallen. Ik zou eerst woensdag gaan, maar nu ga ik vrijdag. Zaterdag is al weer mn laatste dagje, want zondagmorgen vertrek ik naar HongKong en daarna door naar Nederland en dan ben ik weer thuis, waaaaaah!!! Kom wel heel dichtbij nu.... het avontuur is bijna ten einde!!!

Helaas, maar ik vind het heel fijn om te weten dat er mensen blij zijn dat ik weer thuis kom. Bedankt voor de lieve smsjes, mailtjes en berichtjes. Ik kijk er zo naar uit om weer bij jullie te zijn!!! Ik zet dit bericht nu op de site en ik zal dan zaterdag nog even laten weten hoe het bij de watervallen was! Tot heel erg snel! XXXX

  • 21 April 2005 - 04:15

    Ireen!:

    hey lien! bijna alweer naar huis.., wat jammer.., maar kan me wel voorstellen dat je iedereen weer wil zien!< Heb ik ook soms even, maar heb nu nog twee maanden.. Ga maandag naar adelaide, zit nu in melbourne, dan de 28ste naar perth, en dan 7 mei van perth naar darwin!, ga waarschijnlojk dan een weekje eerder naar huis en dan gaan we zeker iets afsrpeken in juni of juli he!, xxx

  • 21 April 2005 - 13:26

    Marije:

    G'day mate! Geniet nog maar lekker van de laatste paar daagjes! Leuk om van je te horen dat de Whoolshed nog steeds zo populair is! Maak er nog maar een leuk feestje van. Liefs Marije

  • 21 April 2005 - 15:33

    Tirz@:

    Hee pienes!
    Vandaag bij kruidvat geweest en de nieuwe winkel gezien! Moet zeggen dat ik vandaag wel beetje heimwee kreeg naar het mooie Australie, dus GENIET NOG EVEN DE LAATSTE DAGEN!!!!!!!!!!!

  • 22 April 2005 - 12:42

    Mamsie:

    Hai Annelien,
    Je avontuur is bijna afgelopen, geniet er nog maar van. Volgende week zit je weer in het koude kikkerlandje. Hoewel het nu hartstikke mooi weer is, voor zolang het duurt. Een prettige reis, take care! We zien je maandag Doeiiiii mamsie

  • 22 April 2005 - 18:13

    Zusje:

    he Big Zussie! 't Zit er nu echt bijna op.. Raar idee zeker om over paar daagjes weer te zitten waar ik nu zit..
    Nou, neem maar van mij aan, t went snel.
    En we vinden het inderdaad allemaal erg fijn dat je er straks weer bent.
    Geniet er nog heeel eventjes van.
    See you next week!
    Kusje zusje

  • 24 April 2005 - 00:03

    The Lads:

    Whats that mean????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 87461

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: