Holland, here I come!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Holland, here I come!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Holland, here I come!!

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

24 April 2005 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal! Ik ben nu op airport HongKong. IK HEB AUSTRALIE VERLATEN!!! Ik moet hier 4,5 uur wachten, dus heb wel even tijd om een bericht te plaatsen.

Tot nu toe is de reis goed gegaan. Ik heb er nu al meer dan 11,5 uur opzitten, aangezien we eerst terug vlogen naar Brisbane en vanaf daar pas naar HongKong vertrokken. Dat hadden ze me er niet bij verteld toen ik mn vluchtdatum veranderde... Dat is een omweg die 5 uur extra duurt! Ik vond het al zo vreemd dat mijn reis in totaal zo'n 29 uur duurt, maar nu snap ik het dus. De vlucht naar Brisbane was trouwens wel heel mooi. Ik heb een stoel bij het raam geregeld (dit keer eens niet boven de vleugel) en kon dus de hele tijd naar buiten kijken. Ik zag vlak nadat we opstegen dolfijnen in de zee springen, oooooh!! en we vlogen over de Great Barrier Reef, wel leuk om nog eens te zien. Ik had nu dus eigenlijk extra tijd om afscheid te nemen van Australië...

Gisteren was ik in Cairns al begonnen met het typen van een bericht over mijn trip naar de watervallen, maar ik kon het net niet afmaken omdat de internetshop ging sluiten. Genoeg tijd om dat nu te doen, dus hier komt ie:

De trip naar de watervallen was echt heel erg leuk. Heb er ook extra van genoten, omdat het natuurlijk de allerlaatste trip in Australië zou zijn. Het was ook heel leuk georganiseerd. sMorgens werd ik om 7.30 opgepikt door 'uncle Brian' in 'Gus the bus'. De sfeer zat er direct al goed in. Met zn allen met de muziek mee klappen en meezingen, spelletjes doen en naar alle voorbijgangers toeteren en zwaaien! We gingen richting het Wooroonooran Parc (is aboriginal naam).

De eerste stop was bij Babinda, waar we konden zwemmen in de rivier. Ik ben van een hele hoge rots gesprongen in het koude water, dat was wel even een lekkere opkikker, was direct wakker! Hierna hebben we een wandeling door het regenwoud gemaakt. Dat had ik op zich al gezien, maar het blijft mooi en er zijn verschillende soorten regenwoud, dus deze was wel anders dan bij Cape Tribulation. Heb trouwens weer een Boyds Forest Dragon gezien en ook een slang dit keer. Niet zo'n grote, maar uncle Brian kon zo snel niet zien wat voor slang het was.

Vervolgens gingen we naar de Josephine falls, prachtige watervallen en er was 1 waterval met een gladde rots waar je vanaf kon glijden. Het was wel lastig om er te komen door de sterke stroming, maar wel leuk om te doen. We hebben een hele lekkere lunch gehad bij een schattig restaurant en zijn toen naar de Milla Milla waterval gereden. Dat is een hele mooie grote lange waterval die ze een paar jaar geleden ook voor een reclame gebruikt hebben (Timotei shampoo).

We hebben ook hier weer gezwommen en uncle Brian liet ons 'de spirit' van de waterval zien. Als je ongeveer een minuut naar de waterval kijkt en dan opzij, lijkt het net of de hele omgeving naar boven beweegt... Gezichtsbedrog, heel raar.

De volgende stop was Lake Eacham waar het ineens keihard begon te regenen, een stortbui van heb ik jou daar. In deze omgeving valt ook de meeste regen ter wereld. Het record is meer dan 17 meter per jaar!!! Als laatste zijn we naar het Winfield Parc geweest om vogelbekdieren (platypus) te spotten. Wat zijn die beestjes hysterisch zeg, zo vlug. Bijzondere diertjes en heel grappig om te zien. De terugweg hebben we ontzettend veel lol gehad. De hele bus stond op zn kop!! Dansen, zingen, echt heel leuk!! Ben heel blij dat ik deze trip als afsluiter gedaan heb. sAvonds ben ik voor de laatste keer uitgeweest, errug gezellig.

Nu is het voor mij ook echt goed afgerond. Nog steeds een beetje vreemd om het backpackersleven vaarwel te moeten zeggen, maar ik heb ontzettend veel gezien en beleefd!!!

Oja, ik had het in mn vorige bericht nog niet verteld, maar ik ben misschien een heel groot deel van mn foto's kwijt!! Om de tijd te doden hier, zal ik even precies vertellen wat er gebeurd was:

Afgelopen dindsdag wilde ik mn foto's op cd laten branden, omdat de memorycard vol was. Het meisje achter de balie ging mn card branden en zei doodleuk dat er geen foto's meer opstonden! Huh??... dat kon niet, want ik had ze daarvoor nog allemaal op mn camera bekeken!!!?? Toen ik de memorycard weer in mn camera deed, stond er op het beeldscherm: 'memorycard full' en toen ik de foto's wilde bekijken stond er: 'no photos on memorycard' .... Neeeeeeej! GODV~#^!! Dat meen je niet! Ik ben direct naar een fotoshop gegaan en zij gingen daar nog eens kijken, en ja: alle foto's op de memorycard waren weg, inclusief mn eigen filmpje van mn skydive, alles! Ik was ontzettend boos en verdrietig tegelijk! De volgende dag ben ik naar de grootste Kodakshop gegaan en de man daar zei dat de foto's er nog wel opstonden (viiueew, das toch iets), maar dat ze op 1 of andere manier helemaal beschadigd waren. Waarschijnlijk een virus toen dat meisje ze probeerde te branden. Heb daar nog nooit eerder van gehoord... Ik kan het misschien laten maken, maar dat kost sowieso heel veel tijd..., dus geld. Ik neem de memorycard nu mee naar huis en kijk wat er in Nederland aan gedaan kan worden. Wel heel erg balen, maar gelukkig heb ik sowieso nog wel 2 andere cd's van het eerste deel van mn trip en Tirza heeft ook wel een paar dezelfde soort foto's. Bovendien zitten alle herinneringen ook in mn hoofd natuurlijk!

Als ik nu zo terug denk aan mijn backpackersavonturen krijg ik een glimlach op mn gezicht!! Ik voel me ook anders dan voor de reis, beter! Het reizen heeft me goed gedaan en is me ook goed bevallen! Ik weet nu ook zeker dat ik in de toekomst meer van de wereld wil zien!

Maar nu eerst lekker naar huis, naar jullie!!! En hoe mooi de wereld ook is... Nederland is en blijft mijn landje!! Ik moet nog even geduld hebben, want mn volgende vlucht duurt nog eens 12,5 uur! Hoop dat ik een beetje kan slapen. Gelukkig is het filmaanbod in het vliegtuig goed, dus ik vermaak me wel.
HOLLAND HERE I COME!!!!

  • 24 April 2005 - 14:05

    Annelien:

    Oja, nog even voor de zekerheid: Mijn vluchtnummer is CX271, ik kom aan om 6.40 smorgens.
    Zie voor eventuele veranderingen www.cathaypacific.com! Tot heel snel! XXXX

  • 24 April 2005 - 17:52

    Miranniej:

    Gek zeg, waarschijnlijk lees je dit bericht pas in Nederland, even voor de formaliteit dus maar....Ik ben zo blij dat je er weer bent...en ik kan nu eindelijk zeggen: tot morgen!! Dikke kus je moat!

  • 24 April 2005 - 18:25

    Friso:

    Jaaaaaaaaa Yes!!!!! Eindelijk...tot morgen...ik ben ook al zo blij dat je dr morgen weer bent...tot snel lieverd!!!!!!!

  • 28 April 2005 - 02:32

    Annelien:

    hey!!, zo raar dat je nu alweer terug bent!, ik ga mn vlucht vandaag ook vervroegen, omdat ik de westkust met een tour ga doen, en nu maar 19 dagen duurd!, waarchijnlijk ben ik rond 9 juni weer thuis:), ik kijk er soms ook alw el naar uit om lekker thuis te komen!, heel veel liefs, xx ireen

  • 10 Mei 2005 - 11:27

    Tobi:

    Beetje laat perhaps maar die foto's moeten in principe er nog opstaan. Zolang je de kaart niet formatteert blijven er altijd bepaalde bestandjes opstaan die je met een zogenaamde "image rescue software" weer terug kunt halen. Kijk maar es op google onder deze term. Succes iig!

  • 18 Augustus 2005 - 09:18

    Ester:

    Ik heb het nu pas allemaal achteraf gelezen, maar ontzettend leuk hoor!! Heb het in een ruk doorgelezen. Zoiets zou ik ook wel willen! Australie is heel mooi!
    Groetjes Ester

  • 18 December 2006 - 13:20

    Marchel:


    Zo hee! Mijn laatste reactie op deze site dateert van 4 april vorig jaar!
    Tijd gaat zo snel... IDD!
    Alles goed met je?
    Staan er nog nieuwe reizen op de planning? Ik ga over een paar weken naar Zuid-Amerika! Dan kun je mijn site bezoeken!
    Groeten Marchel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 87459

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: