I love Queenstown!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annelien Prins - WaarBenJij.nu I love Queenstown!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

I love Queenstown!!

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

19 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hey allemaal!! Ik ben nog steeds in het prachtige Queenstown, ben hier gewoon niet weg te slaan...

In het vorige bericht vertelde ik dat ik het uitgaansleven ging checken, nou ik kan je vertellen: dat is meer dan prima hier!! Ben praktisch elke dag in de bar te vinden. De tweede avond hebben Will en ik ons laten overhalen om aan een kroegentocht mee te doen. We hadden eigenlijk helemaal geen zin en het was veel te duur (30 dollar) maar het is 100% meegevallen!! We hebben een aantal locals leren kennen en zij hebben ons zo ongeveer alle bars in Queenstown laten zien. Ook is het veel goedkoper om met hen mee te gaan. Als toerist wordt je gewoon afgezet, locals krijgen alles vaak voor de helft van de prijs!! Wel mazzel dus...

Will en ik hadden wat minder geluk met de acitiviteiten. De parabungee waar ik over vertelde werd telkens afgeblazen omdat er te veel wind was, heel jammer. Will en ik stonden namelijk echt te popellen om iets geks te doen, dus hebben we maar besloten om de bungeejump van de bekende Kawarau bridge te doen. Toen we daar waren, dacht ik dat het wel spannend.., maar niet zo heel eng zou zijn, dus ik ging als eerste. De brug leek niet eens zo heel hoog, dus vol goede moed en met een lang elastiek aan mn benen gebonden, wagelde ik vol spanning naar het randje... en toen ik naar beneden keek:

Oh My God!!! Oh no!! Zo diep, dit kon ik echt niet, het voelt zo onnatuurlijk om van zoiets af te springen, zo eng. Ik kon gewoon niet springen!! En voordat ik me misschien echt zou bedenken heb ik gevraagd of de bungee-man me wilden duwen... en daar ging ik... Waaaaaaaah, dooooodeng! Ik heb niets gezien tijdens mn sprong, want ik had hele tijd mn handen voor mn ogen. Volgens mn zusje moesten alle toeschouwers lachen, omdat ik zo veel kabaal maakte. Ik moet ook echt hard geschreeuwd hebben, want ik had naderhand zo ontzettend veel last van mn keel!! Dat was uiteindelijk ook het enige nadeel, want ondanks alles was het toch supergaaf!!

Willeke sprong na mij en was heel wat dapperder, ze hoefte niet geduwd te worden en ze is tot haar middel in het water geweest!! Ze heeft een prachtige dvd van haar sprong. Ook ik wilde de dvd kopen van mn sprong.... bleek dat de filmopname was mislukt!! Balen! de enige oplossing was nog een keer springen, gratis! Dat liet ik me natuurlijk geen 2x zeggen! Er was geen tijd meer om dezelfde dag te doen, dus ben ik zaterdag terug gegaan. Dit keer wilde ik absoluut zelf van die brug springen inclusief een dip in het water!! Ik moet zeggen dat de tweede keer zelfs nog beter was dan de eerste. Nu kon ik er echt van genieten... en vond ik het helemaal niet eng meer!! Ik hoorde van alle toeschouwers dat het een hele mooie sprong was... Een engelse man (Andy) heeft er maar liefst 6 foto's van gemaakt, die zijn te zien op www.ukexpert.co.uk -> klik Photos, ga naar beneden, Worldwide Scenes en klik New Zealand, eventjes zoeken en.... Yes, that's me in the red shirt!

Dan was er nog de helicoptervlucht incl. BBQ, ook deze ging vanwege het slechte weer niet door. Dat was wel jammer, maar scheelde ons uiteindelijk wel geld. Zaterdagavond zijn we naar optreden van de (in Australie beroemde) Cuban Brothers gegaan. Zij doen een show met cabaret en breakdance... Wauw, zo goed!!! Will en ik hadden ons echt prima vermaakt!

Zondag deed Willeke mee aan een voetbaltoernooi. Ik heb niet meegedaan, want in vergelijking met Will bak ik er echt helemaal niets van. Ik heb lekker in het zonnetje toegekeken en aangemoedigd. Uiteindelijk is Will's team in de finale beland, maar helaas verloren!! Toch nog wel 50 dollar gewonnen aan gratis drank en Will was uitgeroepen tot beste vrouwelijke speelster van het toernooi! Ik ben zo trots.... Alle jongens waren zeer onder de indruk van haar voetbalkunsten... haha, erg blij dat ik niet mee deed!!

Maandag was een beetje een lazy dag. We zouden een trip regelen met onze kamergenoten naar Milford Sound, schijnt heel erg mooi te zijn. Onze reisgenoten wilden langer dan 1 dag, dus konden we niet mee, aangezien Willeke woensdag al naar Christchurch zou vertrekken en vanaf daar terug naar Melbourne.

Nu hebben we dinsdag de Shotoverjet gedaan voor bijna de helft van de prijs (de juiste connecties he? haha)!! In een supersnelle speedboot gingen we met 10 andere mensen keihard over de Kawarau-rivier, echt prachtig daar. Ondanks de enorme snelheid toch erg van genoten. Af en toe kwamen we wel heel rakelings langs de rotsen gescheurd, best wel eng... ook hier was mn keel denk ik niet zo blij mee!! Na de speedboottrip zijn we ook nog even wat langer bij de rivier gebleven om van de omgeving te genieten!

sAvonds was de laatste avond met Will, dus hebben we flink gefeest tot in de vroege uurtjes, heel gezellig. sMorgens heb ik haar op bus gezet... heel jammer!! Had best wat meer tijd met haar door willen brengen, beviel behoorlijk goed eigenlijk, vooral haar enorme 'ochtendhumor' (hihi grapje Will)!

Ik blijf nu wat langer in Queenstown om op straat kaarten te verkopen voor... jawel... de dure 30 dollar kroegentocht!!! Heb de afgelopen dagen inmiddels 100 dollar verdient in aantal uurtjes werken, wel oke dus! Woensdagavond was weer kroegentocht (waar ik nu gewoon gratis heen kan, gheheh) en het was erg gezellig! Dag daarna lekker uitgeslapen en smiddags van zonnetje genoten en dus wat kaarten verkocht. Gisteren was zelfde soort dagje, heb mn was gedaan, lekker buiten geweest, tis nu weer heerlijk weer!! Heb heel mooi natuurgebied ontdekt gisteren, wauw, gewoon paar meter lopen van centrum... Ik hou echt van dit stadje!!

Morgen ga ik denk ik de bergen op hier, moet ook waanzinnig zijn! Straks ga ik verhuizen uit het hostel. Ik kan gratis accomodatie krijgen bij Lance, een Australische jongen die ik tijdens uitgaan heb ontmoet. Hij woont hier 5 minuten verderop met 8 mensen in groot appartement aan begin van de bergen... ben erg benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte!! Nogmaals bedankt trouwens voor alle leuke reacties en emails, vind ik heel erg leuk om te lezen... Ben Nederland nog niet vergeten hoor!!! Daaaaaaag XXXXX

  • 20 Februari 2005 - 03:54

    Martijntjes:

    Hey Annelien!
    Goed dat je het zo naar je zin hebt. Ik denk zeker nog vaak terug aan die avondjes met Friso en jou op de bank voor de tv........

    Pas goed op je zelf!!
    Kus + Groetjes Martijn

  • 23 Februari 2005 - 21:34

    Tirz@:

    Nog 12 dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 24 Februari 2005 - 09:20

    Yvonne:

    Hoi Annelien,
    Klinkt allemaal super daar!
    We houden nog steeds je site in de gaten hoor.
    Erg leuk om te lezen... en nu ook te zien!
    Liefs Yvon.

  • 24 Februari 2005 - 10:28

    Danielle:

    He Ann,

    Wat ontzettend gaaf daar! Mooie foto´s leuke verhalen. Super om te lezen.

    Kus Danielle

  • 24 Februari 2005 - 12:45

    Tirz@:

    Hey Pientje,
    nog even een vraagje? Zit je nu nog steeds in NZ? Ik heb je namelijk een smsje gestuurd en weet niet of ik nu het goede nummer gebruikt heb!

  • 25 Februari 2005 - 06:00

    Annelien:

    Tirza, ik heb je net mailtje gestuurd, maar dit is misschien ook handig om te weten voor anderen:
    Ik ben nog in Queenstown tot begin volgende week (still love it!!)
    Mn nummer blijft +64210749251 t/m 7 maart, dan vlieg ik terug naar Australie!!! en heb ik weer oude nummer +61424476174.

  • 25 Februari 2005 - 12:44

    Mamsie En Papsie:

    Hai Annelien,
    Volgende week ga je weer naar Australie, doe de Scurrs de groeten en een dikke knnuffel van mij. Die lieve mensen zien we voorlopig denk ik niet weer. Groetjes Pap en Mam

  • 26 Februari 2005 - 20:39

    Wibo:

    Haha, wat een leuk verhaal!!! volgens mij krijg je dalek echt problemen met acclimatiseren als je weer in nederland arriveert...xxxxx

  • 27 Februari 2005 - 05:55

    Will:

    He lieverd! Lees op een of andere manier nu pas je bericht..oops.. Errug leuk om te lezen (omdat je zoveel goeie dingen over me zegt, haha).
    Super dat je t nog steeds zo naar je zin hebt daar, Queenstown is echt geweldig! ..Maar Melbourne is ook niet verkeerd.. Hoop je hier nog te zien of anders misschien in Sydney.
    Have fun daar! Groetjes aan iedereen!
    Kusje zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 87460

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: