Prinsjes in Kiwiland!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Prinsjes in Kiwiland!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Prinsjes in Kiwiland!!

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

08 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Daar ben ik weer! Duurde toch iets langer dan ik had gewild (as asual) Ik heb weer heel wat te vertellen, dus ik ga maar meteen van start:

Zoals ik de vorige keer schreef hebben we de eerste dag met zn vieren in Auckland de stad bekeken. Echt leuk om met het hele gezin ineens weer in Nieuw-Zeeland rond te lopen! We zijn in de Skytower geweest, die is …? (heel veel) meter hoog, met prachtig uitzicht over de stad. sAvonds hebben we gezellig gegeten bij een leuk restaurantje aan de haven! Daarna hebben Willeke en ik het nachtleven van Auckland onveilig gemaakt!

Woensdag zijn we met een huurauto vertrokken uit Auckland en toen begon al het oude vertrouwde familie-gekibbel over waar we heen zouden gaan en via welke route. We zijn uiteindelijk beland aan het strand bij Bay of Plenty. Voor het eerst sinds mijn vertrek heb ik in een motel geslapen, das wel even wat anders dan een hostel, wat een luxe! Grote normale schone handdoeken (als backpacker ik heb 2 kleine zeem-achtige reishandoekjes bij me die ik meerdere keren gebruik) heerlijk en een dekbed!!

Donderdag zijn we naar Rotorua gegaan, waar we een maouri-dorpje hebben bezocht, heel leuk om te zien. En we hebben de beroemde geisers en bubbelende modderpoolen bezocht. Echt apart om te zien dat er zo veel warmte/energie uit de aarde komt! Het stonk er enorm naar rotte eieren, maar het was zeker de moeite waard!! sAvonds hebben we lekker gegeten bij een Japanner.

De dag daarop zijn we weer verder naar het zuiden gereden, richting het Taupo-meer. We zijn doorgereden tot een klein dorpje Torangi, waar we de hele middag aan de rivier hebben gelegen en savonds hebben Will en ik pasta gekookt.

Zaterdag zijn we naar de Ngauruhoe Mountain gereden. Dat is een hoge vulkanische berg met sneeuw erop. We konden met de skilift een heel stuk naar boven. Het was heel mooi weer en we hadden een prachtig uitzicht!! Pappa en ik wilden proberen naar de top te lopen/klimmen, maar dat was toch iets te ver, zeker zonder goede wandelschoenen + stok. Wel waren we zo hoog dat we in de sneeuw konden lopen! Dat is wel grappig, midden in de zomer met rokje aan!! Het was ook helemaal niet koud… (de sneeuw natuurlijk wel duh, maar de lucht niet)

Zondag zijn we in Wellington aangekomen. Willeke en ik hebben daar savonds in een café naar de finale van de Australian Open gekeken, erg gezellig!! Maandag zijn we naar een museum geweest waar ze onder andere lieten zien hoe de aarbevingen, vulkaanuitbarstingen, geisers en modderpoolen ontstaan, zeer interessant! Aan het eind van de dag hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de ferry naar Picton gevaren, wederom prachtig uitzicht, maar het was helaas een beetje bewolkt.

De volgende dag hebben we een nieuwe auto gehuurd en zijn we naar Kaikoura gereden. Onderweg zijn we ergens gestopt waar een aantal zeehonden op de rotsen lagen. We zijn op die rotsten geklomen om ze van dichtbij te zien en dat was ontzettend leuk, wat een mooie schattige beestjes!! We zijn nog langs het motel gekomen waar we 11,5 jaar geleden geslapen hebben en het was nog helemaal niets veranderd. Zelfs de wipwap waar we toen op zaten stond er nog haha! Het appartement waar we nu verbleven was heel mooi en lekker dichtbij het strand, waar we in de namiddag nog een uurtje gelegen hebben.

Woensdag zijn we doorgereden naar Christchurch, waar we Bill en Noela (vrienden uit NZ waar wij destijds gelogeerd hebben) weer ontmoet hebben, heel leuk! sAvonds hebben we gezellig bij hen gegeten. Noela had een lux hostel voor ons geregeld. Voor mn ouders de eerste keer in een hostel!!!

Donderdag hebben we daar een beetje gechillt, omdat we elke dag nog gereisd hadden… even rust!!

Vrijdag zijn we er weer op uit getrokken met de auto om de omgeving te bekijken. Christchurch is omgeven door bergen, dus hebben we heel mooi de stad vanaf de bergen kunnen zien... Daarna zijn we de stad ingegaan waar we lekker op een terrasje een hapje gegeten hebben. Heel culinair en lekker, maar het hapje was bijna letterlijk één hapje, waardoor mn vader savonds bij ons hostel nog fish&chips heeft gehaald, haha!

De volgende dag zijn we naar het strand gereden. De golven waren heel erg hoog, dus hebben Will en ik een surfplank gehuurd om onze kunsten aan mn ouders te kunnen laten zien... Nou dat ging nog niet zo makkelijk!! De stroming was zo sterk, het was heel moeilijk om bij de grootste golven te komen. Uiteindelijk hebben we na veel vallen en opstaan allebei een keer rechtop de plank kunnen staan...! sAvonds zijn we naar Lesley, de dochter van Bill en Noela gegaan. Zij wonen nu in het huis, waar wij 11,5 jaar geleden logeerden. Echt leuk om dat weer terug te zien, ook al was er wel het een en ander veranderd. De ouders van Lesley's man zijn Nederlands en zij waren er ook! Het was echt heel erg gezellig!!

De dag daarop was al weer de laatste dag samen met mn ouders... Echt jammer, de tijd gaat zo snel!! Time flies when you're having fun!

Will en ik zijn met zn tweetjes met de huurauto richting Queenstown vertrokken. Een eigen auto is wel veel relaxter dan met een grote touringbus, vind ik! In het begin was het wel even wennen om links te rijden enzo, maar verder ging dat eigenlijk heel goed!! We hebben geovernacht in een hostel aan het meer van Tekapo, heel helder blauw water, supermooi!!

De dag daarna zijn we doorgereden naar het zuiden. Onderweg kwamen we langs allemaal heuvel- en bergachtige landschappen, geweldig, het was zo prachtig daar!!

Nu zijn Will en ik dus in Queenstown. Gezellige, bruisende plaats omgeven door bergen. Queenstown staat bekend om zijn extreme buitensporten, dus overmorgen ga ik misschien een parabungee doen. Dan ga je parasailen boven het water en daarna direct vanuit de parachute bungeejumpen. Lijkt me heel erg gaaf!! Meisje bij ons op de kamer gaat dat morgen doen en als zij enthousiast terug komt, dan ga ik ook, iiiieeeeh!! Will en ik hebben sowieso al een helikoptervlucht geboekt om de omgeving vanuit de lucht te verkennen, we worden dan ergens afgezet waar we gaan BBQen, ben benieuwd!! Jullie horen het al, wij vervelen ons niet!!!

Maar ja, na al deze avonturen begin ik wel een beetje blut te raken, dus zal binnenkort wel moeten gaan werken, maar nu geniet ik er nog maar even van!

Oja, Will gaat me binnenkort helpen met de foto's. Mijn foto's zijn schijnbaar zo groot (5 megapixels) dat de computer op hol slaat als ik ze wil plaatsten. Ik heb ze al geprobeerd te verkleinen, maar dat lukte niet echt, heb geen goed programma. Mn zussie heeft er hopelijk meer verstand van.... Dus waarschijnlijk zitten er bij het volgende bericht eindelijk foto's!!

Nou, genoeg gekletst weer!! We gaan nu even ontdekken of het uitgaansleven ons hier ook bevalt...

Daaaaaag!

  • 09 Februari 2005 - 13:07

    Mirrie Martijnnie:

    Hee dan! Een bericht uit villa 29! Je bent lekker bezig lezen we! Mooi zo meis! geniet er van! Toedels en nog veel plezier he!!kus

  • 09 Februari 2005 - 17:46

    Mammie And Daddy:

    Hallo Ann,
    Zijn weer terug in Nederland. Flink wennen voor ons, zo lig je aan het strand en nu weer in ons koude kikkerlandje. De vliegreis was wel vermoeiend, heel veel last gehad van turbulentie, vooral het eerste stuk. Hoe is het in Queenstown? We hopen dat je een leuke tijd daar hebt. Was natuurlijk super om jullie weer te zien in N-Z. Hebben nog een paar leuke daagjes gehad bij Bill and Noela. Have fun and take care xxxxx mamsie en papsie

  • 09 Februari 2005 - 21:23

    JOS:

    hi annelien, altijd weer een feestje om je berichten te lezen! zou best wel daar bij jou aan de andere kant van de wereld willen zitten! have lots of fun! groetjes jos (heb al eerder een reactie achtergelaten,maar die kan ik niet terug vinden??)

  • 10 Februari 2005 - 21:03

    Tirz@:

    GEWELDIG DIE FOTO'S!!!!

    Nog een paar weekies......

  • 11 Februari 2005 - 01:39

    Annelien:

    Ja ja, het is eindelijk gelukt! FOTO'S!!! Ik hoop er snel meer te kunnen plaatsen als ik extra fotoruimte heb!! Tirza tot snel... Je gaat het echt geweldig vinden in Australie!! Oja, ik hoor van sommigen dat er af en toe iets mis gaat met plaatsen van reacties. Heel vreemd!!? Om er zeker van te zijn dat je reactie geplaats wordt/blijft, is het denk ik handig om op een later tijdstip te checken of de reactie er nog steeds staat. Alvast bedankt en sorry!!
    Liefs Annelien

  • 13 Februari 2005 - 09:51

    Danielle:

    He Ann,

    Wat super allemaal! Gave foto's! Veel plezier nog!

    Kus Daan

  • 13 Februari 2005 - 10:21

    Mamsie En Papsie:

    Hai Ann, hoe is ie, wat zijn je plannen? Blijf je nog een poosje in Queenstown of ga je ook terug naar Australie. We horen het nog wel. Je vader heeft dik de griep te pakken en ik worstel met een dikke jetlag. Maar het zal allemaal wel goed komen. Kusjes mamsie en papsie

  • 14 Februari 2005 - 19:32

    Petra En Marian:

    Heyyyyyyyyyy eindelijk weer nieuws!! Ik kreeg maar geen contact. Wat gaaf allemaal! Ben jaloers...!! Ben ook al benieuwd naar al je foto's. Zo te horen heb je een leuke tijd gehad met je zusje en je ouders. Wat een mooie omgeving/natuur/strandfoto's. Hier gaat alles z'n gangetje. Ben al weer aan het solliciteren naar een nieuwe baan. Ben ook op skivakantie geweest voor het eerst. Was erg leuk. Tot snel weer!! Groetjes Petra en natuurlijk ook van mijn moeder!

  • 15 Februari 2005 - 04:56

    Annelien:

    Nog meer foto's op www.ukexpert.co.uk!! Een engelse fotograaf heeft foto's van mijn bungeejump gemaakt (ja ja, ik heb gebungeejumped!!) Klik op 'The photos' en je ziet 6 verschillende foto's van mijn sprong! Als ze niet direct te zien zijn, scroll dan naar beneden naar Worldwide Scenes en klik New Zealand!!

  • 15 Februari 2005 - 09:06

    Tirz@:

    Hee bikkel! Stoer hoor die foto's van de bungeejump! sms inmiddels ook gelezen na 'm 3 keer verstuurd te hebben? Je bent nu zeker een dronken dropje, of niet ;-)

  • 17 Februari 2005 - 03:08

    Will:

    Dag lieverd! Jeetje, wat ben je ineens weer ver weg..zucht..ga je missen hoor. Maar ben iig heelhuids aangekomen in Melbourne. En..uh..Ahaaan..Oops, heb per ongeluk je bikini meegenomen, sorry!
    Succes met werken, ben benieuwd hoe t gaat! groetjes naar Luc en iedereen daar.
    Dik kusje van je zusje

  • 17 Februari 2005 - 07:32

    Zusje:

    He An, wat is je tel.nr eigenlijk? oeps..
    Enne hoest werken nou?
    Prima dat je bij Lance kunt verblijven.. X X

  • 17 Februari 2005 - 20:45

    Henk En Diny:

    Hoi, die Annelien, Leuk jou berichten te lezen na de verhalen van je ouders. Ik heb de foto's van jou ouders gezien en eindelijk wat leuke pictures van jou. Ontzettend wat doen jullie gave dingen, ben best een beetje jaloers.
    Sneu hoor die pa en ma van jou met jatlag en griep,ze doen hun best en het weekend proosten we op jullie. oke! Hier is alles oke, Tiemen had een leuk vriendinnetje kort maar heftig. Na een week kwamen ze er achter dat gewoon vrienschap ook prima kan bevallen. Henk heeft de alternatieve 200km. geschaatst op de Weissesee, ik kon hem volgen via de webcam.
    Zelf ben ik aan het trainen voor een marathon, leuk maar wel vermoeiend. t'Is toch wel een eind besef ik al lopend. Jacintha is met haar laaste stage en Joost ook bij de gebo in Nieuwleusen. Nu ben je weer op de hoogte leifs van ons allen Diny

  • 18 Februari 2005 - 13:22

    Friso:

    Leukerd,
    die verhalen, mooie foto's, echt ontzettend tof allemaal. Vooral die bungeedump! Sowieso cool! Je bent een toppertje!!

  • 18 Februari 2005 - 13:26

    Friso:

    En ooh ja, ik hoop dat pa en ma Prins ook een mooie tijd hebben gehad Down Under. Maar dat lukt sowieso wel met zulke dochters..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 87453

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: