Laatste weekjes Australie... (tot nu toe) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Laatste weekjes Australie... (tot nu toe) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes Australie... (tot nu toe)

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

25 Januari 2005 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zoo, het valt niet mee om zo\'n site bij te houden... De laatste tijd ben ik alleen maar internetcafes tegengekomen waar je beperkt kunt internetten en het is ook nog eens redelijk duur. Vaak kom ik niet verder dan mailtjes lezen en terug sturen. Vandaag heb ik mezelf voorgenomen om niet van de computer weg te gaan (hier kun je wel onbeperkt internetten) voordat er weer een bericht op mn site staat.

De laatste keer dat ik schreef was ik in Surfers Paradise, dat lijkt alweer zo lang geleden... Surfers Paradise lijkt een beetje op een toeristische Spaanse badplaats met veel hoge gebouwen, gezellig binnenstadje en mooie boulevard, waar savonds heel veel te doen is! Toen wij er waren was er helaas een beetje veel wind. Op het strand werden we onder gewaaid met zand en ook het surfen is met zoveel wind praktisch onmogelijk, niet echte een surfers paradijs dus. Ook heb ik het voor de eerste keer in Australië koud gehad snacht. Niet door het weer, maar door de airco.... jemig, de ijspegels hingen er bijna aan, nou ja, beetje overdreven, maar ik heb een slaapzak moeten lenen van Jan-Jaap (NL jongen) om de nacht door te komen, haha.

Daarnaast hebben we ook nog ruzie gehad met de eigenaar van het appartement waar we verbleven. Hij beweerde dat wij schade aangericht hadden aan een aantal van zijn spullen en we moesten betalen...! Sloeg nergens op, dus we kregen een pittige discussie met hem. Schreeuwen die kerel, niet normaal! Haha, dat klinkt niet echt geweldig allemaal he?, maar het was verder wel heel gezellig hoor, want de jongens uit Sydney en Juergen (jongen die we in Byron Bay ontmoet hebben) waren er ook, dus wel lol gehad.

Hierna zijn we 2 nachten in Brisbane geweest, leuke stad, maar we konden er niet te lang blijven, omdat ik al snel naar Nieuw-Zeeland zou vliegen en ik wilde heel graag naar Fraser Island gaan. Ireen, Jan-Jaap en ik zijn toen met de bus naar Noosa gegaan om vanuit daar de trip naar Fraser te regelen. In Noosa kwamen we heel toevallig Juergen weer tegen en ook Jelmer en Ruud zijn daar met hun busje heengereden.

De eerste avond was er een poolwedstrijd waarbij je bier kon winnen. Er deden zo\'n 40 mensen mee, echt heel gezellig en tadaaaa.... ik stond in de finale als enige meisje, haha, maar helaas niet gewonnen... :-(

De volgende dag hadden Ireen en ik bodyboards gehuurd en zijn we naar het strand gegaan. Prachtige golven!! We hebben heel wat mooie grote golven kunnen pakken, echt super!!

Vanuit Noosa zijn we naar Hervey Bay gegaan om de Fraser Island tour te doen. Ik wist dat Willeke ook rond die tijd naar Fraser zou gaan en ik kwam met de bus langs het dorpje waar zij zat. Helaas had ik geen bereik en kon ik haar niet bellen. Ik ben snel even de bus uitgerend en het hostel binnengefloept, maar.... geen Willeke te zien!! Zooo dichtbij en toch geen knuffel van mn zussie, verdorie!!

De Fraser Island tour was in 1 woord geweldig!!! Het is het grootste zandeiland van de wereld met een eeuwenoud regenwoud en heel veel beekjes en meren. We gingen met een erg leuke groep van 11 mensen in een grote jeep, 4wheel drive het eiland op. Er waren 6 mensen die bevoegd waren om te rijden, incl. mezelf! De eerste dag reden we over hobbelige zanderige bospaadje en stopten we bij verschillende meren om lekker af te koelen. sAvonds hebben we een mooi plekje in de duinen opgezocht om onze tenten op te zetten. Met hout dat we verzameld hadden uit het bos hebben we een kampvuur gemaakt en geBBQd! Een jongen uit de groep had een gitaar bij zich en rond het kampvuur hebben we liedjes gezongen, heel erg leuk!!

Doordat we vlees gegeten hadden, kwamen er al snel dingoes (dunne wilde honden) op ons af! Best een beetje eng, want in het donker kun je ze alleen zien als je licht op schijnt en een paar jaar geleden is een jongetje overleden door aanval van een dingoe. Ze hebben toen direct 80% van de populatie afgeschoten, nou ja, dat had nou ook weer niet gehoeven... Je moet gewoon rustig blijven en ze niet storen. Al klinkt dat makkelijker dan het is... Bij ons kampje was geen wc in de buurt, dus moesten we in het donker in de bosjes plassen. Ik probeerde het, maar ik kon het niet, toen ik weer opstond scheen een meisje licht op mij en achter me liep net een dingoe weg van mij!!!! Ik schrok me echt een ongeluk, waaahghhh!! Maar goed dat ik hem niet eerder gezien had, want ik denk niet dat ik rustig had kunnen blijven als ik hem pal naast me had zien staan... wow! We sliepen die avond in een tent zonder matje, alleen een dunne slaapzak, maar Ireen en ik hebben allebei heerlijk geslapen....

De volgende morgen hebben we ons met zn allen lekker opgefrisd in een kreekje met fris helder water. Vervolgens zijn we over het strand naar het mooiste uitkijkpunt van het eiland gereden. Op deze hoge rotsen aan zee hebben we een tijdje van het uitzicht genoten! We zagen nog schildpadden zwemmen in de zee, heel lief. Vervolgens zijn we naar de champagnepools geweest, dat zijn een soort kleine meertjes in de bergen die zouden moeten bubbelen... nou, niet dus.

Daarna zijn we nog naar een meer gereden met mezelf als bestuurder!! Dat was echt heel gaaf om te doen. In zo\'n grote auto over het mulle zand en hobbelige weggetjes met allemaal bochten... wauw!

Aan het eind van de middag moesten we snel weer terug naar ons kamp, aangezien het vloed zou worden en dan kun je niet meer over het strand rijden en helemaal binnendoor zou te lang duren. sAvonds hebben we heerlijke pasta gemaakt, dat hadden we van het vaste land meegenomen. Natuurlijk ook weer kampvuur gemaakt, al was het dit keer wat moeilijker, omdat het heel even geregend had. Maar met wat insectenspray bij de aansteker ging het al iets beter. Die nacht was het heel helder en konden we heel goed de sterren bekijken, zeker doordat het hele eiland pikdonker is. Ook deze nacht weer heerlijk geslapen!!

De laatste dag hebben we nog twee meren bezocht, de laatste was echt het mooist... prachtig wit strand met helder blauw water!! Foto\'s volgen nog... heb daarvoor namelijk veel tijd en bepaald programma nodig om die erop te zetten, sorry!!

Eenmaal terug op het vaste land zijn Ireen, Jan-Jaap en ik nog naar de dierentuin geweest van de crocodile hunter, Steve Irwin (die mafkees van Discovery Channel). Heel leuk om te zien, maar het was heeel erg warm!!

Aan het eind van de dag ben ik terug gegaan naar Brisbane om met het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland te gaan. Ireen ging door naar het noorden, dus moesten we bij de bussen afscheid nemen... Heel raar, want ik heb vanaf het begin met haar samen gereisd en we zijn heel close geworden. Was dus wel even slikken... maar waarschijnlijk zie ik haar straks terug als zij ook naar Nieuw-Zeeland gaat (of wanneer ik straks weer terug ga naar Australie)!!!

Ik ben inmiddels dus in Auckland aangekomen!! Gisteren ben ik herenigd met mn zusje en mn ouders!! Het was echt heel erg leuk om hen weer terug te zien en ook erg apart om hier nu met zn vieren te zijn!!! Vandaag hebben we even de stad bekeken en nu zit ik dus achter de computer om dit stukje op de site te zetten. Morgen gaan we met zn allen in een huurauto richten het zuiden!

Oja... ik heb tijdelijk een nieuw nummer, alleen voor de periode dat ik in Nieuw-Zeeland ben: 0064210749251. Ik beloof snel weer nieuwe verhalen op de site te zetten!!!

PS: Voor degene die het leuk vindt om mijn avonturen door de ogen van Ireen te zien (+ aantal foto\'s, want bij mij lukt telkens niet), moet zeker naar www.ireendownunder.tk gaan!

Daaaag!!!

  • 25 Januari 2005 - 07:51

    Manniej:

    leuk hoor lieverd! Groetjes aan je ouders daar...je reply was trouwens leeg! :( We mailen! dag lieverd...x

  • 25 Januari 2005 - 07:53

    Manniej:

    leuk hoor lieverd! Groetjes aan je ouders daar...je reply was trouwens leeg! :( We mailen! dag lieverd...x

  • 25 Januari 2005 - 07:53

    Manniej:

    leuk hoor lieverd! Groetjes aan je ouders daar...je reply was trouwens leeg! :( We mailen! dag lieverd...x

  • 25 Januari 2005 - 07:55

    Manniej:

    oeps...

  • 27 Januari 2005 - 07:23

    Jan Willem En Trijnie:

    Lieve familie en vrienden,
    Met ons gaat het allemaal goed en met de meiden gaat het ook prima. Zijn vandaag naar de geisers, modderpoelen en maori cultuur van Rotoru
    geweest. Dat was echt de moeite waard! Morgen gaan we naar het Taupomeer. Groetjes allemaal! Jan Willem en Trijnie

  • 27 Januari 2005 - 23:30

    Marije Zijlstra:

    Lieve Lien!
    Leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier in het prachtige Nieuw Zeeland! Doe je de goeten aan je ouders en Willes?
    Ik mail je binnenkort, ben daar nog niet aan toe gekomen, maar kijk regelmatig op je site!
    Dikke kus Marije

  • 30 Januari 2005 - 11:27

    Annelien:

    Hier een reactie van een andere Annelien Prins!Leuke verhalen!Nog veel plezier!! Kus Annelien

  • 30 Januari 2005 - 13:50

    Betsy Linthorst:

    Hallo Familie Prins wat leuk dat jullie na een hele poos elkaar weer zien En geniet van elkaars gezelschap en van jullie vakantie samen Groeten van Jaap Betsy en Miranda

  • 31 Januari 2005 - 00:48

    Will:

    Annelien is een leukerd!! (maakt mij het nou uit dat je nu naast me zit hihi)..x

  • 31 Januari 2005 - 01:56

    Ireen:

    hey lientie!,
    leuk je laatste week verhaal te lezen:), ik ben nog maar in noosa met mn verhaaltje...oeps.., maar probeer snel iets te vinden waar k t ook kan bijwerken., waarschijnlijk zit ik binnen een week op de whitsunday's!!heb er heel veel zin in!, heelveel groetjes aan will en je ouders!, liefs xx

  • 01 Februari 2005 - 19:09

    Tirz@:

    Hee Pienes, was leuk je net gesproken te hebben! Tot gauw, ik heb er zin AAN !!! ;-)

  • 02 Februari 2005 - 09:01

    Jannie & Bert:

    Zaterdag en zondag was het groot feest in "avondlicht" het was heel gezellig, maar we hebben jullie wel gemist. xxxjes van jullie (o)pa

  • 02 Februari 2005 - 09:22

    Jannie:

    Op site gekeken van ireen, volgens mij is ze net zo'n babbelaar als jij. De foto's kon ik niet vergroten, ik geloof dat jij erbij stond.Of waren die voeten van jou.(sydney aan mijn voeten, erg leuk)

  • 04 Februari 2005 - 20:49

    Ramon:

    he hallo daar! onze oude buurtjes allemaal downunder. tis er gewoon stil van aan de molenweg!
    Veel plezier en geniet van het landschap! groet Ramon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 87456

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: