2004 -> 2005 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu 2004 -> 2005 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

2004 -> 2005

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

11 Januari 2005 | Australië, Surfers Paradise

Hey, daar ben ik dan eindelijk weer! Oeps, is twee weken geleden sinds laatste berichtje.

Ik zit nu in Surfers Paradise en ik ben zo’n anderhalve week in Byron Bay geweest en dat bleek uiteindelijk echt een hele gezellige, relexte stad. In het begin was het nog wel druk met de feestdagen, maar dat werd daarna wel wat minder. We verbleven in een redelijk klein, maar wel erg gezellig hostel. Elke morgen tussen half 9 en half 10 werden er pannekoeken gebakken op het balkon, heerlijk. Ik hoefde alleen maar met mn duffe hoofd het raam uit te klimmen en dan kon ik direct aan mn ontbijtje beginnen.

Vooral oud en nieuw was waanzinnig leuk!! We begonnen al vroeg met feesten bij het hostel. Een aantal mensen hadden schmink gekocht en begonnen hun hele hoofd te beschilderen… Ik vond het erg leuk om te zien, maar om nou zelf zo rond te gaan lopen? Op een gegeven moment ben ik zelf ook aan de slag gegaan met andermans gezichten en toen bijna iedereen er als een idioot bij liep, konden Ireen en ik natuurlijk niet achterblijven. De schmink was al bijna op, dus uiteindelijk hadden we alleen maar een paar oranje en groene strepen op onze gezichten, maar toch… we hoorden erbij!!!

Eenmaal buiten werd onze hele groep door iedereen aangestaard, echt grappig, allemaal foto’s gemaakt enzo! Op straat was het overal een groot feest, grote verlichte optocht, overal muziekbandjes, erg gezellig! Zo rond half 12 zijn we met zn allen naar het strand gelopen en hebben we rondom een grote fakkel allemaal liedjes gezongen… Om 12 uur was er een enorm groot vuurwerk, we stonden er recht onder, echt mooi om te zien!! Na dat vuurwerk ging het helemaal los!! Ik heb me enorm vermaakt. We wilden rond 4 uur snacht nog naar de vuurtoren gaan lopen om daar de zonsopgang te zien, maar aangezien dat zo’n 45 minuten lopen en klimmen is, hebben we besloten om dat de dag daarop maar te doen.

Nieuwjaarsdag heb ik voornamelijk op bed doorgebracht, alleen aan het eind van de middag ben ik nog even naar het strand geweest. De volgende dag hebben we ons plan uitgevoerd. We zijn om half 5 opgestaan om de zonsopgang te bekijken bij de vuurtoren (is westelijkste puntje van Australië) en dat was zeker de moeite waard!! Het was een beetje bewolkt, en dat was erg mooi in combinatie met de rode gloed van de zon! We hadden van anderen gehoord dat je met zonsondergang vaak dolfijnen ziet, maar net toen wij er waren, bleven die beestjes natuurlijk lekker in de zee zitten!! Erg jammer…

sMiddags gingen we even eten halen toen ik de supermarkt uitliep, voelde ik ineens twee armen om me heen... toen ik me omdraaide stonden Ruud en Jelmer uit Sydney ineens voor mn neus, samen met een andere Nederlandse jongen. Aaaagh, ze hadden wel verteld dat ze ook naar Surfers Paradise gingen, maar we wisten niet dat ze er al waren… erg toevallig dat we ze zo tegen kwamen!! We hadden afgesproken om savonds naar hen toe te komen, want zij zaten in the Arts Factory, een groot en bekend hostel in Byron, maar we konden ze nergens vinden. We zijn toen maar terug gegaan en hebben lekker op het balkon bij ons hostelletje wijntje gedronken met de rest van de groep, wederom gezellig!!

De dag erna hebben Ireen en ik weer een surfles genomen en dit keer ging het erg goed!! De surfteachers hielpen ons in het begin een beetje door ons een extra duwtje te geven als er een golf aan kwam en ik bleef eindelijk gewoon goed op mn board staan, gaaaaaf!!! Aan het eind had ik de smaak goed te pakken en ik pakte aan het eind twee grote golven achter elkaar zonder van het board af te komen!! Een van de teachers zag me gaan en was erg enthousiast, iiiieeeh!! Na het surfen hebben we ons nog even afgekoeld in een meertje achter het strand. Het water was bloedrood, echt raar, maar dat kwam door de bomen die er naast stonden, het scheen nog goed voor je te zijn ook!! sAvonds zijn we weer uitgeweest met de hele groep! Voor een paar mensen was dit de laaste avond in the Bunkhouse, dat was wel jammer.

Toen ik snachts terug kwam kreeg ik echt verschrikkelijk nieuws uit Nederland te horen… Friso vertelde me dat zijn vader plotseling overleden was… afschuwelijk! Ik kon het niet geloven! .........................
Op zo’n moment is het absoluut niet leuk om aan de andere kant van de wereld te zijn...........
De volgende dag had ik dan ook nergens zin in en hebben we even een rustig dagje gehad.
Heb bij een internetshop heel lang met Friso kunnen bellen. Dat was fijn, maar ook moeilijk... Wilde het liefst door de telefoon kruipen.
sAvonds was er weer een afscheidsavond van een mensen uit de groep en ik ben wel mee uitgeweest en het was ook gezellig, maar tis toch raar. Je leeft hier in zo’n ander wereldje…......

Woensdag zijn we met een paar jongens naar een ander strand geweest om te gaan surfen. Ireen en ik konden de plank van een jongen lenen, maar die was zo klein en smal, toen ik probeerde te staan, kukelde ik er direct weer af. Van de jongens hoorden we dat er achter de branding allemaal dolfijnen voorbij sprongen en dat wilde ik natuurlijk wel zien! Ik ben heel ver het water in gezwommen, totdat ik een paar meter voor me een groot beest voor me langs zag zwemmen (ik had mn bril niet op, dus zag niet zo helder). Aangezien iedereen hier elkaar altijd op zit te fokken met verschrikkelijke verhalen over sharkattacks, dacht ik direct dat het een haai was!! Doodsbang ben ik keihard naar het strand gezwommen. Ik dacht dat die haai elk moment mn been zou grijpen. Eenmaal uitgeput op het strand aangekomen, besefte ik me pas dat ik zojuist van een dolfijn was weggezwommen….. stom!! Het was die dag trouwens vrij bewolkt op het strand, maar toch was ik aan het eind van de dag verbrand. Het gaat zo snel hier!

De laatste dag in Byron Bay hebben Ireen en ik paardgereden in het bos. Dat was heel erg leuk om te doen!! We reden door een hele mooie omgeving en zagen nog een jong kangeroetje, heel lief. Ow, ik moet stoppen, ze gaan dicht hier. Ik vertel de volgende keer wel meer over mn verblijf hier in Surfers Paradise…

  • 12 Januari 2005 - 17:46

    Jannie:

    Eindelijk.. jou site gevonden. Je verhalen zijn een stuk.......langer dan die van je zus. Erg leuk. Wij wensen jou een heel gelukkig maar bovenal een gezond 2005.
    Bert Jannie Jordi en Ellen

  • 12 Januari 2005 - 18:11

    Tirz@:

    Hee pienes,

    wat raar,ik had al twee berichtjes geplaatst en nu zijn ze weg... Vreemd.
    Hier gaat alles goed, na alle shit van vorige week. Gister heb ik mijn laatste terugkomdag gehad. Dat was de allerlaatste verplichting op school. Was wel heel vreemd hoor om zo school uit te lopen. Tis al bijna mijn school niet meer. Nog twee weken en dan zit de stage er ook op. Aan de ene kant een lekker gevoel.....met de vooruitzichten die ik heb ;) maar aan de andere kant ook wel jammer dat ik daar wegga. Hoe is het verder met jou, na dat slechte nieuws vanuit nederland?

    O ja wanneer krijgen we nou eens foto\'s te zien!!!!

    see ya,

    liefs Tirza

  • 14 Januari 2005 - 17:08

    Jim Lult:

    heeeeejj vrouw Pienes (ik weet niet of ik je zo mag noemen, maar wil het risico graag lopen...)
    Klinkt goed de verhalen die ik hier op je site mag lezen, voel bijna jaloezie!
    Ik heb je adres van Tirz gekregen en werd mij ff opgelegd dat kijken ook gastenboekje tekenen betekend! Maar ik doe het graag hoor...
    Wens je nog veel plezier daar in het diepe zuiden! (of is het nu verre noorden)
    HoogLachend,

    Jim

  • 16 Januari 2005 - 10:13

    Diny Gelderman:

    Hoi, die Annelien. leuk jou belevenissen te lezen.
    Leuke en verdrietige, Friso die zijn vader onverwacht moet missen, dan is afstand even niet leuk. Maar verder heb ik het idee dat je ontzetend veel leuke dingen doet. Het boardsurfen lijkt me erg gaaf. Afgelopen woensdag samen met jan en Anja Trijnie en J.W. naar Schiphol gebracht,een knus moment. We werden zelfs even emotioneel bij het afscheid. Dan merk je dat je samen echt wat hebt en dat heet vriendschap! Annelien we blijven je volgen oke! liefs de geldermannen.

  • 24 Januari 2005 - 06:25

    Ireen:

    hey lientie!,
    echt raar ook hier zonder jou..,de eerste ochtend wilde ik goeiemorge zeggen...was je er niet meer :(.., Maar vandaag mn eerste dag gewerkt, ging goed!heb je een smsje gestuurd.., kun je die ontvangen?,ik mail je snel,en bellen snel he!,heel veel plezier in nog meer down under dan hier, liefs xx je (ex)reimaatje

  • 24 Januari 2005 - 09:43

    Jan En Anja:

    hallo annelien tjonge tjonge wat een mooi maar lang verhaal zo te zien heb je het best naar de zin daar wat ik van je moeder begreep (zaterdagnog even gebeld) dan zien jullie elkaar een dezer dagen word tyd ook denk ik voor je moeder had toch wel veel heimwee naar jullie wat begrijpelijk is met 2 van die mooie dochters nou ik stop ermee ben niet zo goed in typen veel plezier nog groeten aan willeke en je pa en ma van jan en anja uit het mooie en witte reestdal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 87469

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: