From the bush to the city... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu From the bush to the city... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

From the bush to the city...

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

30 December 2004 | Australië, Byron Bay

Hallo! Bedankt iedereen voor alle (kerst)mailtjes! Helaas heb ik nu niet de tijd om iedereen persoonlijk terug te mailen, maar ik vind het wel heel erg lief! Vooral blijven doen!!!

Ik ben inmiddels al een paar dagen in Byron Bay. Zal ik zo over vertellen.

Het verblijf bij Anna Bay was heel erg leuk! We hebben de eerste twee dagen in een houten huisje geslapen. De eerste dag hebben we even plek verkend, inkopen gedaan en savonds pasta gekookt in mooie grote gezamelijke keuken en hele avond op veranda met 2 Nederlandse jongens wijn gedronken, was erg gezellig, maar zij gingen de volgende dag al weer verder. Die dag begon eerst bewolkt, maar daarna klaarde het op en hebben Ireen en ik een lange wandeling langs het strand gemaakt en rotsen beklommen: prachtig uitzicht!! sAvonds hebben we de hele avond gepraat met een jong stel uit Afrika. Was heel gezellig en interessant, zij konden ook een beetje Nederlands (Afrikaans) was echt grappig om te horen.

De dag daarna zijn we naar de haven van Nelson Bay gegaan, en daar hebben we lekker op het strand gezeten. Er kwamen nog een paar Australische jongens naar ons toe en toen we hen vertelden dat we uit Nederland kwamen en dat het daar nu heel koud is en soms kan sneeuwen met kerst, zei een van hen snugger tegen zn vrienden: ‘Ohw, now I get it, that’s why they call it a white Christmas!!’ ?? Hahaha.

Met kerst zijn we verhuisd naar de tent. We hadden wijn, een grote kaars, slingers en jingle-bells gekocht om toch een beetje in de kerststemming te komen. In de tent hoorden we snachts echt de meest vreemde geluiden: geknor, gepiep, geratel, gesnuif, gegrom, getjilp, gefluit. Zoveel verschillende dieren, heel apart. Overdag hoorden we namelijk alleen maar krekels. Bij camping/hostel waar we waren (Meleleuca) zag je overdag ook kaola’s in de boom, zulke schattige beestjes!!

De laatste dag hebben we met een soort landrover over enorme zandduinen gereden, dat was echt geweldig! Ireen en ik zijn samen op een soort surfboard van een grote zandduin afgegleden!! Gillen!! Echt zo eng… en natuurlijk zijn we omgevallen… hahahah. We zaten echt heeeeeelemaal onder het zand, het zat overal. Op een gegeven moment werden Ireen en ik aangemoedigd om achterstevoren!! de duin afgegaan. Ik durfde in eerst instantie echt niet, maar…. ik heb het gedaan!! Zere keel van het gillen (de toeschouwers waarschijnlijk zere oren), maar zooo gaaf!! sAvonds gingen we weer terug naar New Castle om daar de tourbus naar Byron Bay te pakken.

Een buschauffeur heeft ons na zijn werktijd bij het station in New Castle afgezet, omdat de laatste bus niet meer reed. We wisten niet dat de maandag na kerst ook nog een officiele feestdag was en dan rijden er maar een beperkt aantal bussen…oeps! De buschauffeur was heel aardig en heeft gewacht tot we echt savonds om 9 uur de bus in stapten, terwijl hij om 5 uur al vrij was! Echt te gek, de mensen hier zijn zoo aardig! Hij heeft ons ook heel veel over de omgeving verteld, heel interessant. Ook de mensen van Meleleuca hebben ons een paar keer met hun auto naar het centrum, zomaar. Echt relaxed!

Hier in Byron Bay is alles weer veel toeristischer, zoals in Sydney maar dan veel kleiner. Het is nu voor de Australiërs zomervakantie en zij hebben besloten om massaal naar Byron Bay te komen. We hoorden dat het hier nu veel drukker is dan normaal. We hebben dan ook nog niet gesurfd, omdat er nu iets te veel surfers zijn. We hebben dus gewoon lekker op het strand gelegen en in de zee gezwommen.

We verblijven in het Bunkhouse, een hostel in het centrum van Byron Bay. Zeer kleurrijk hostel met gezellige mensen van allerlei nationaliteiten. We blijven hier tot na oud en nieuw. Er is een heel groot feest op het strand met oud en nieuw, dus daar gaan wij vast ook naar toe.

Ireen is op dit moment druk bezig om de foto’s te verkleinen zodat ze op internet kunnen, maar dat lukt niet echt. Ze heeft nu de hulp ingeschakeld van een jongen die hier bij het internetcafe werkt, maar ik hoor net dat hij het ook niet voor elkaar krijgt. We proberen het vanavond nog wel even….

Mocht ik niet meer op internet gaan:
IEDEREEN EEN HELE GEZELLIGE JAARWISSELING TOEGEWENST EN EEN GOED EN GEZOND 2005!!!

• 30 December 2004 - 10:50

Marije Zijlstra:

G'day mate,
    Veel plezier met de jaarwisseling, maak er een mooi feestje van!
    Take care, Mary xxx

• 30 December 2004 - 11:17

Adecco:

Hoi Annelien,

Super leuk om al je verhalen te lezen!

Hier gaat alles goed.

Een hele fijne jaarwisseling en gelukkig en gezond nieuwjaar!

Liefs,

Sandra, Danielle, Bastiaan, Astrid, Jules en Yvonne

• 30 December 2004 - 12:57

Jan Willem En Trijnie:

Hai Ann, hoe is ie met ons gaat het prima. Alleen als je de beelden van de ramp op de televisie ziet daar word je echt niet vrolijk van. Dus goed uitkijken daar. 'K ben me langzaam aan het voorbereiden op de reis, spannend allemaal.
    Veel plezier! Take care! xxxxx Mamsie en papsie

• 31 December 2004 - 14:10

Maurice:

He Annelien alles goed daar ! Ik wil je bij deze alvast een heel gelukkig nieuwjaar wensen !!

Gr Maurice

• 01 Januari 2005 - 14:55

Rudmer:

Ook vanuit Thailand de beste wensen voor 2005

• 02 Januari 2005 - 11:44

Ramon:

Gelukkig nieuwjaar!! en nog erg veel reis-, avontuurplezier toegewenst! Echt erg leuk je verhalen/belevenissen en "geluiden" te lezen op de site!

• 02 Januari 2005 - 18:35

Miranniej:

leukerd....happy newyear again! Was leuk je te spreken en je verhalen zijn ook zo leuk! Tis hier koud an, vreselijk! brrr, maar vol te houden ;) hihi...tot snel!! x

• 04 Januari 2005 - 12:26

Angelique:

He meis, De beste wensen voor 2005!!! Dit wordt vast een jaar om nooit te vergeten! Als ik jouw verhalen zo lees, begint het best te kriebelen! xx