Up to the north... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Up to the north... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Up to the north...

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

23 December 2004 | Australië, Sydney

Al weer bijna een week verder en wederom genoeg te vertellen, dus ik ga maar gewoon verder waar ik gebleven was…

Ireen en ik hebben afgelopen zaterdag een busticket gekocht van Sydney naar Brisbane (richting noorden dus), die drie maanden geldig is en waarmee je bij verschillende plaatsen uit- en op- kunt stappen wanneer je maar wil.

Nadat we het ticket gekocht hadden, zijn we met twee andere jongens van de groep, Jelmer en Ruud, naar het Darling Harbour Aquarium gegaan. Hier hebben we allemaal verschillende soorten vissen gezien, maar ook krokodillen, zeehonden, pinquins en hele grote haaien. Verschrikkelijk, wat zien die beesten er eng uit van dichtbij!! En dan te bedenken dat er volop haaien in de zeeen van Australie te vinden zijn!!! Aaagh… Later op de dag hebben we eten gehaald bij een grote food-store en meegenomen naar het park.. Heerlijk in het zonnetje pasta gegeten! sAvonds hebben we film gekeken en lekker wijntje gedronken met de groep.

Zondag was weer een beetje een chilldag, want het was echt bloedje heet. Niet leuk meer hoor, dus jullie hoeven niet jaloers te zijn daar in Nederland! Ireen en ik hadden even uitgezocht via welke route we naar Brisbane wilden gaan en een beetje een planning gemaakt en savonds zijn we nog voor de laatste keer uitgeweest in Sydney…

Maandag hebben we onze tas ingepakt en voor mn gevoel had ik ineens meer bagage, maar alles paste er gelukkig nog steeds in!! Willeke is smiddags ook nog even langs gekomen om (voorlopig) even afscheid te nemen. Aan de ene kant vond ik het jammer om Sydney te verlaten, maar ik had ook wel weer zin om iets nieuws te zien! Onze laatste avondmaal in Sydney hebben we samen gekookt met Jelmer en Ruud (zij waren zondag al vertrokken naar Canberra om te werken, maar waren direct weer teruggekeerd toen ze zagen wat voor bende het daar was) en met zn vieren en op het dakterras gegeten. Daarna zijn Ireen en ik met onze backpacks met de bus richting New Castle vertrokken waar we savonds tegen een uur of half 10 aankwamen.

Het was eigenlijk de bedoeling om daar maar 1 nacht te blijven en dan direct door te gaan, maar er was zo veel te doen (gratis!!!) dat we hadden besloten om er 3 nachten van te maken.

De eerste dag zijn we naar het strand geweest waar we gratis surflessen kregen. Dat surfen viel nog niet mee!! De man die ons bracht, zei dat de zee ook eigenlijk ‘too heavy for beginners’ was. Jemig dat heb ik geweten!! Op een gegeven moment werd ik zo vaak door de golven meegesleurd dat ik echt dacht dat ik zou verdrinken… Dat was wel even eng. Toen ik het water uit kwam was ik ook helemaal uitgeput. Later op de dag heb ik het nog een keer geprobeerd en toen ging het al iets beter.

In Byron Bay schijnt het makkelijker te gaan, dus tegen de tijd dat we daar zijn, ga ik het gewoon weer proberen. Het geeft namelijk wel een enorme kick!! Toen we terug kwamen van het strand merkte ik dat mn voeten enorm verbrand waren. Ik had alles goed ingesmeerd en zelfs een petje op!!, maar stom stom, mn voetjes vergeten in te smeren toen ik weer uit het water was gekomen. Ireen was op meerdere plekken verbrand, maar vooral bij haar benen. Bij het hostel hebben we toen maar even lekker afgekoeld in het zwembad. sAvonds hebben we op onze kamer muziek geluisterd en met onze kamergenoten geklets. In onze kamer sliepen namelijk nog vier andere jongens. 1 van hen had een gitaar mee, dus dat was wel gezellig!

Gisteren hebben we even onze was gedaan en smiddags zijn we naar een groot park geweest waar ze kangeroes, koala’s en andere Australische beestjes hadden. Er werd ons verteld dat smiddags de jonge koala’s en kangeroes gevoerd zouden worden, maar dat hebben we helaas niet gezien…

Vandaag zijn we met de bus richting Nelson Bay gegaan en we verblijven nu in een klein schattig houten huisje dichtbij Ana Bay. Over een paar dagen is het kerst en dan zitten we in een tent! Dat leek ons wel leuk: Kerstmis vieren in een tent!!! Haha, nog nooit eerder gedaan! Ireen en ik hebben net even wat extra eten ingeslagen, want ons huisje ligt in het bos, dichtbij het strand, iets verder van het centrum af. Heel wat anders dan Sydney! Daar heb je een restaurant op elke hoek van de straat.

Ik heb trouwens net nog geprobeerd om mn foto’s op internet te zetten, maar dat lukte niet, erg jammer!! Nog even geduld dus… Ireen en ik hadden ook nog een hele leuke foto van ons op het strand met een opblaasbare kerstboom. Ik hoop dat ik die nog voor kerst via de mail kan versturen. Ik probeer het morgen nog wel een keer! Dit was het voor vandaag. Mn tijd is op. Als het mailtje niet meer lukt:

IEDEREEN EEN HELE FIJNE, GEZELLIGE EN WITTE KERST TOEGEWENST!!! Daag!!

(PS: als iemand sinds mn aankomst in australie op mn oude nummer een voicemail heeft achtergelaten: sorry ik kan het niet afluisteren en weet ook niet wie het geweest is, nogmaals m’n nieuwe nummer: +61424476174)

Bye!!

  • 23 December 2004 - 08:41

    Tirz@:

    He Pienes!
    Mag ik alweer het eerste berichtje plaatsten. Nou ja ik heb het voordeel dat ik elke dag om 8 uur begin en dan ook regelmatig de site bekijk. Zo te horen vermaak jij je daar prima! Vandaag is het mijn laatste dagje werken, althans bij de Felua. Fijne kerstdagen in de tent!

  • 24 December 2004 - 14:25

    Mamsie En Papsie:

    PRETTIGE KERSTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR,
    MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR.
    Voor iedereen die deze site leest!
    Jan Willem en Trijnie

  • 24 December 2004 - 21:22

    Miranniej:

    ....leukerd....Ook jou heb ik net even gebeld....maar tevergeefs: voicemail: boehoe! Maar bij deze lieve schat: merry X-mas en ps.leuke foto hoor...x x x

  • 25 December 2004 - 11:10

    Tirz@:

    Hoi Anne,
    Ik heb je foto bekeken! Very nice!

  • 25 December 2004 - 18:00

    Will, Jan Willem, Jan En Trijnie:

    Hai Ann,
    Hoe is ie, alles goed down under. Zit je al aan de Kalkoen. Wij bijna< Will is druk bezig in de keuken. Dan komt het wel goed. Groetjes Will, Jan, Jan Willem en Trijnie

  • 27 December 2004 - 10:39

    Jan Willem En Trijnie:

    Hallo Ann,
    Hoe is ie, zitten er ook mensen van jouw groep in het rampgebied? Wij horen het wel! Groetjes Trijnie

  • 27 December 2004 - 22:06

    Martijn Van W:

    Hey Annelien!!

    Zo te lezen heb je goed naar je zin
    Ik hoop dat je binnenkort wat foto’s kan plaatsen
    Ik hou je site in de gaten en ik hoop je snel weer eens te spreken

    Groeten en een Gelukkig Nieuw jaar!!

    Martijn van Winterswijk (Huisgenootje Friso)

  • 28 December 2004 - 03:01

    Ireen:

    hey! leuk je site:)!, vind het heel gezellig om hier met je rond te reizen!,
    doegie;)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 87462

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: