Ben ik weer!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Ben ik weer!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Ben ik weer!!!

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

17 December 2004 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer!
Bedankt iedereen voor alle berichtjes, smsjes en mailtjes. Heel erg lief!!

Mijn verjaardag heb ik samen met mijn reisgenoten ingeluid in cafe dichtbij ons hostel, dat was erg gezellig! De dag erna (op mijn verjaardag dus) hebben we het Opera House en de Harbour Bridge van dichtbij gezien. Het Opera House is gemaakt van allemaal kleine tegeltjes, dat wist ik helemaal niet, heel leuk om te zien! Daarna hebben we een boottocht gemaakt langs de havens en stranden van Sydney en hebben we lekker gerelaxed op 1 van die stranden. Ik ben verbrand op mn hoofd auwie, ik had overal zonnebrandcreme gesmeert, behalve daar natuurlijk. Binnenkort petje kopen dus! sAvonds is Willeke bij mijn hostel langsgeweest en samen met mijn reisgenoten hebben we op ons dakterras gegeten en gedronken, wederom erg gezellig!!

Woensdag ben ik naar de Blue Mountains geweest. Dat was echt zo indrukwekkend! Toen we met de bus de stad uitreden, zag ik pas wat voor grote stad Sydney is!! Eerst sta je met zn allen in de file en daarna zie je een enorme ruimte waar geen mens te bekennnen is. Wat zijn wij toch ook een stel kuddedieren he? echt erg!!

Ik heb tijdens de Blue Mountains-trip met mn eigen ogen kunnen zien dat Australie echt heel anders is dan rest van wereld. Het heeft een heel eigen natuur dat alleen in Australie te vinden is. Ik snap nu dat ze zo streng zijn bij vliegveld, ze willen niets 'vreemds' in het land om dat unieke te behouden.

In de stad daarentegen is alles hetzelfde zoals alle grote steden in de wereld, Coca Cola, McDonalds, Shell enz. zo commercieel! Echt jammer. Dan merk je eigenlijk helemaal niet dat je aan de andere kant van de wereld zit. Maar als je die natuur ziet, dat is zo apart, zo mooi! Ik heb er echt van genoten! Ik heb ook mijn eerste kangeroes in het wild gezien. En we zijn langs het bos gereden waar paar jaar geleden die enorme bosbranden zijn geweest. Daar is echt veel verwoest, zo zonde!!

We hebben de hele middag door woud gelopen, berg op berg af. Ik heb nog steeds zere kuiten, maar het was echt super om te zien. Wat een uitzicht!! Mooie watervallen, eeuwenoud regenwoud, bergen zo ver je kunt kijken, echt prachtig!!! We hebben ook de Three Sisters gezien, 3 beroemde bertoppen. Daar willen alle Japanners zo graag naar toe. Massaal foto's nemen, haha!!

Gisteren hadden we rustig dagje, even bijkomen van de het vele lopen. Toen ik samen met Ireen (reisgenootje) even naar de winkel gingen, kwamen we de acteur van Hartbreak High tegen die Ryan speelt. We hebben even een tijdje met hem gepraat en hij had ons nog tips gegeven over leuke plekken in Sydney en Australie. Echt heel leuk! Hij hoorde direct dat we van Nederland kwamen (tja, dat Australische accent zit er nog niet helemaal in).

sAvonds zijn Ireen en ik met een paar jongens naar het redlight district van Sydney geweest, daar zit ons hotel dichtbij. We zijn naar zo'n sexclub geweest, echt heel erg gelachen. Daarna hebben we op het balkon geslapen in de buitenlucht met een paar reisgenoten. Ik heb het echt getroffen met hen, want we kunnen het allemaal heel erg met elkaar vinden. Helaas gaat iedereen over een paar dagen wel zn eigen weg. Sommigen hebben nu Sydney al verlaten.

Ik ga straks samen met Ireen verder richting het noorden, waarschijnlijk met de bus. Willeke zie ik dan in Nieuw Zeeland weer.

Vandaag ben ik samen met Ireen naar haar appartementje geweest, zo leuk! Ze heeft samen met Chris een gezellig kamertje met allemaal foto's aan de wand enzo, in een typisch Australisch buurtje, heel tof!

Oja, mijn nieuwe telefoonnummer is +61424476174. Mijn foto's probeer ik binnenkort te plaatsten. Dan kunnen jullie ook zien waar ik het over heb. Nu ga ik echt stoppen, want het is hier al snachts. Tot snel leukerds!!!!

  • 18 December 2004 - 10:21

    Mamsie:

    Hai Ann, dat klinkt allemaal super. Je hebt al heel veel gedaan in die paar dagen. Hier gaat alles z'n gangetje. Het is sober weer en het regent. Vanavond gaan we met Egbert-J en Jacco uit eten. Dat is wel leuk. Groetjes. Take care!!!!!!xxxxxxx

  • 18 December 2004 - 13:09

    Rudmer:

    Hoi Annelien,

    Dus ook naar Oz? Ik heb het na twee weken al weer verlaten. Na Sidney noordelijk gegaan met Hopon/Hopof-Bus (aanrader) en geeindigd in Brisbane. Vanuit daar vliegtuig gepakt naar Thailand. Wat je aangeeft over Sidney (wereldstad, coca-cola ed) heb je hier totaal niet. Echte Thaise cultuur hier en een acht Backpackersparadijs (heel goedkoop: ik slaap voor 3 euro in het centrum van bangkok/backpackersparadijs. Als je genoeg hebt van Oz ga dan hier een kijkje nemen (moet je helemaal zelf weten natuurlijk).

    Veel plz en "no worries".

    Grtz Rudmer

    ps adres van je site van tom

  • 18 December 2004 - 17:50

    Tirz@:

    Hee Pientje,

    wat klinkt dit allemaal leuk!.......;)
    Ik mail je snel, nog 5 weken stage te gaan! jippie!

    kussie!

  • 19 December 2004 - 16:54

    Danielle:

    He Ann,

    Wat klinkt het toch allemaal super! ben wel een beetje jaloers hoor, zo lekker weer. Geniet ervan enne nog gefeliciteerd met je verjaardag! Disneyland was heel gezellig!

    Veel plezier!

    Kussies Daan

  • 19 December 2004 - 18:27

    Harry En Alie:

    Hallooooooooo Annelien, Groetjes uit Twente van ons allemaal, We volgen jullie en het klinkt allemaal erg spannend. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoorde dat pa en ma ook die kant op komen...Geniet ervan en tot ziens.

  • 20 December 2004 - 15:03

    Friso:

    Wat een leukerd!!! Afgelopen weekend Dickens festijn in Deventer, was erg gezellig...Je moet snel een petje kopen, anders verbrand je leuke hoofd!!! Wat cool dat je Ryan ben tegekomen, hij was echt mijn held 8 jaar geleden...dikke kus op je verbrande hoofd

  • 20 December 2004 - 20:00

    Egbertjan:

    he annelien.heb het adres van je pa en ma gekregen.moest er maar eens op kijken dus bij deze. en vermaak je je nog een beetje daaro aan de andere kant van de bol groetjes ej

  • 20 December 2004 - 20:03

    Mirrielottie:

    He EX villa 29 bewoner!Leuk te horen dat je een toffe tijd hebt.Daar hartje zomer hier vriezen onze teentjes er vanaf,maar gelukkig heeft cellina ons haar gigantische klerenhoop gegeven.Dus we komen de winter wel door.Zin om morgen piekuur mee te pakken..hihi!Kussie van Mirrie en Lottie.bye the way: Alsnog gefeliciteerd!

  • 20 December 2004 - 20:04

    Egbert Jan:

    oh en het eten was zeer geslaagd. was ik vergeten der bij te zetten

  • 22 December 2004 - 11:59

    Tobias:

    Eeejz Annie, ook nog gefeliciteerd, ik schaam me diep:( Helemaal vergeten. Maar tof om te lezen dat alles goed gaat!! Veel plezier!
    -x-

  • 22 December 2004 - 19:16

    Tom:

    Annelien, vanuit een fris Nederland, veel kerstplezier toegewenst daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 87452

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: