Ja!! ik ben er! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Ja!! ik ben er! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Ja!! ik ben er!

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

13 December 2004 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!!

Ik ben veilig aangekomen!! Ik heb zoveel te vertellen dat ik eigenlijk niet goed weet waar ik moet beginnen. Ik ben nog maar een paar dagen uit Nederland weg, maar voor mn gevoel is dat al veel langer geleden. Laat ik maar gewoon bij het begin beginnen:

Schiphol! Als eerste wil ik even zeggen dat ik het heel heel leuk vond dat er zo veel uitzwaaiers waren, echt heel erg lief dat jullie er waren!!

De vlucht naar Hong Kong ging heel goed. Ik was van plan te gaan slapen, maar toen het in het vliegtuig nacht werd, was het voor mij nog vroeg in de avond, dus dat lukte natuurlijk niet. Ik heb eigenlijk de hele reis films gekeken en gekletst met mn reisgenoten (leuke groep van 8 personen, 4 mannen 4 vrouwen, tussen 18 en 30 jaar), erg gezellig!! In de stoel schuin voor mij zat een man die erg veel op Menno Buch leek, alleen iets dikker. Na veel stiekem gegluur en onderlinge fluisterende discussies, heb ik het hem voor de zekerheid toch maar even gevraagd, en ja hoor, het was hem!!

Na een reis van twaalf uur, kwamen we om half 1 snachts Nederlandse tijd aan in Hong Kong, daar was het toen half 8 smorgens. We werden opgehaald door een klein oud chinees mannetje en die bracht ons naar zijn huis waar we even konden rusten. Het gebouw was echt een krot, maar zijn de kamers waren wel schoon gelukkig.

Onze groep besloot niet te gaan slapen, omdat het daardoor makkelijker zou zijn om de volgende vlucht in het vliegtuig te slapen. Bovendien is het eigenlijk zonde om te gaan slapen als je in Hong Kong bent. We hebben later op de dag een hele mooie tour gemaakt door Hong Kong. Wauw, wat een mooie stad! Raar om te zien dat er in 1 stad zo veel verschil is tussen rijk en arm. Sommige flats zagen er zo vervallen uit, echt onvoorstelbaar dat daar mensen in wonen.

Onze tourgids was erg grappig, hij praatte heel raar, maar legde het wel leuk uit. En alles was volgens hem vewwy vewwy nice. We zijn naar een tempel geweest die om 1 of andere religieuze reden (weet niet meer wat) helemaal vol stond met wierook, ik dacht dat ik zou stikken binnen, uguh uguh! Ook zijn we met een treintje naar het hoogste puntje van Hong Kong geweest, echt prachtig uitzicht! Daarna zijn we met een oud bootje langs allerlei leuke plekjes gevaren. We zijn langs een juwelier geweest, waar ze allerlei sieraden maakten en als laatste hebben we een lokale markt bezocht. Heel mooi en indrukwekkend allemaal. Eigenlijk jammer dat ik maar 1 dag gebleven ben, want er is daar zo veel te zien!

Aan het eind van de dag was het heel heel moeilijk om wakker te blijven, want ik had als ong. 34 uur niet meer geslapen. Toen ik eindelijk in het vliegtuig zat, was ik er van overtuigd dat ik de hele reis aan 1 stuk door zou kunnen slapen, maar nee hoor!! Om de haverklap werd ik wakker, heel irritant.

Eenmaal in Sydney aangekomen was ik de vermoeidheid helemaal vergeten! We kwamen buiten en het was heeerlijk weer!! Ik kreeg echt een vakantiegevoel. We zijn direct met de bus naar het park gereden en naar de Harbour Brigde en Opera House geweest (voor degenen die dat niet niet weten: dit zijn de herkenningspunten van Sydney) Dus dan krijg je echt dat gevoel: YESSS ik ben er, ik ben in Sydney!! Heerlijk!

sAvonds was ik eigenlijk bekaf, maar ik ben toch nog even naar het centrum gelopen om na drie maanden mijn zusje weer te zien. Dat was aan de ene kant heel raar, maar aan de andere kant ook weer direct heel gewoon. Ik heb haar even lekker geknuffeld en daarna hebben we in een cafeetje even wat gedronken. Chris, haar Engelse vriendje was ook mee. En voor degenen die Willeke volgen: Chris is echt een hele leuke jongen!! Daarna ben ik naar mijn hotel gegaan, waar ik eeeiiiindelijk heerlijk geslapen heb!

Mijn hostel is trouwens prima in orde. Dichtbij het centrum met een mooie kamer met bijna alles er op en eraan. Er is bovendien een dakterras dat uitkijkt over de stad en de Harbour Bridge. Vanavond hebben we daar met de groep backpackers een bbq. Geweldig toch? Vandaag heeft het trouwens wel geregend. Voor ons als Nederlanders niet leuk, maar hier schijnen ze er erg blij mee te zijn. Gelukkig schijnt nu het zonnetje al weer.

Morgen ben ik jarig, dat vind ik best raar, zo ver van huis. Gelukkig is Willeke in de buurt. We gaan overdag een boottocht maken en ik denk dat we dan savonds met Willeke en de groep de stad in gaan om het te vieren. De planning is om woensdag naar de Blue Mountains te gaan, schijnt heel erg mooi te zijn. Ik ben benieuwd. Ik ga nu stoppen en jullie horen nog van mij hoe het geweest is!!! Tot dan!
DAAAAGGG!!!

  • 13 December 2004 - 07:49

    Tirz@:

    Hee Pienes,

    gelukkig dat je goed bent aangekomen! Wat een verhalen al! Ik zat me net te bedenken wat een stortvloed van woorden dit wel niet zou zijn als je dit gewoon aan ons verteld zou hebben! ratel, ratel ratel.......;)Toch mis ik dat nu wel een klein beetje hoor.
    Veel plezier morgen op je verjaardag en tot het volgende verhaal maar weer!

    Kussie!

  • 13 December 2004 - 10:19

    Mamsie:

    Hai Ann,
    Super allemaal. Tirza heeft wel gelijk, wat een verhaal maar wel leuk. Heel veel plezier! Take care! Mamsie en papsie.

  • 13 December 2004 - 11:09

    Friso:

    Wat een leukerd ben je toch,ik zou er idd niet aan moeten denken als je dit verhaal zou vertellen....haha. Morgen Down Under je verjaardag vieren, geniet ervan en alvast een dikke kus op je leuke hoofd!!!

  • 13 December 2004 - 13:08

    Friso:

    Tis nu 12 uur in Australie, van harte gefeliciteerd!!!!

  • 13 December 2004 - 16:11

    Bastiaan, Yvonne, Sandra, Astrid, Jules En Daniell:

    Hoi Annelien,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een super verhaal van je eerste dagen. Wij zijn benieuwd wat je allemaal gaat mee maken in 6 maanden! Veel plezier en geniet ervan!!

    Groetjes,
    Bastiaan, Yvonne, Sandra, Jules, Astrid en Danielle

  • 13 December 2004 - 19:43

    Miranniej:

    lieverd,fijn om te horen dat alles goed is!! Je hebt alweer genoeg praatjes, leukie!! Ik heb je oproep gemist vandaag, want was bij de bejaarden....Ik weet niet precies wanneer je jarig bent, maar iig gefeliciteerd als het zover is...Ik vind je lief en tot snel..... Dikke x

  • 13 December 2004 - 22:02

    Ramon Postma:

    He annelien, leuk dat je goed wel wel bent aangekomen! veel plezier de komende tijd en ik ga je zeker volgen! raar idee dat jullie nu beide aan de andere kant van de wereld rondstappen! groetjes Ramon

  • 13 December 2004 - 22:12

    Mamsie En Papsie:

    Lieve Annelien HARTELIJK
    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG, een dikke knuffel van PAPSIE EN MAMSIE en veel plezier!!!!

  • 13 December 2004 - 23:12

    Kas:

    Pienemansje, je schrijft net zoals je kletst: heerlijk. Gefeliciteerd! Have fun. x

  • 14 December 2004 - 07:39

    Marije:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Maak er een mooie,leuke dag van!

    Liefs vanuit Grunn van Mary!

  • 14 December 2004 - 10:18

    Bert Jordi Ellen Jannie:

    Lieve Annelien,
    Er is er een jarig hoera! hoera! dat kunnen wij niet zien maar dat is zij.........
    Vanharte gefeliciteerd met je verjaardag uit een koud nederland.
    Hieperdepiep HOERA !!!!
    Geniet van deze reis.
    groeten xxxxjes

  • 14 December 2004 - 11:07

    Wibo:

    He Annelien!!
    Ik hoorde dat je jarig bent vandaag dus van Harte gefeliciteerd. Waarschijnlijk heb je al wel mensen ontmoet waar je je verjaardag mee kan vieren dus veel plezier.
    groetjes

  • 14 December 2004 - 17:25

    Harm:

    Hey annelien !

    ||| GefeliciteerD ||| :D

    raar man dat jij nu precies aan de andere kant van de wereld zit :|
    maar ik hoor wel dat je je niet verveeld. veel plezier daar en ik blijf je volgen op je site :)

    xx

  • 14 December 2004 - 20:38

    Diny Gelderman:

    Lieve Annelien,
    Gefeliciteerd met je verjaardag,we zullen op jou proosten! Op je gezondheid, verjaardag en geniet van alles.
    Liefs de Geldermannen

  • 15 December 2004 - 08:10

    Angelique:

    He meis, Gefeliciflipstaart met je verjaardag en dat je maar een grote meid mag worden! Klinkt allemaal super wat je tot nu toe schrijft!
    Liefs

  • 15 December 2004 - 09:48

    Henkie:

    Heey Piennemans!
    Klinkt allemaal heel relaxed, ben eigenlijk wel een beetje jaloers; zit ik hier in nat en koud NL, en jij daar! Nog feliciteerd met je verjaardag! Jullie zullen er vast wel een mooi feestje van gemaakt hebben. Pas je wel een beetje goed op jezelf?! Je weet toch wel dat de meeste backpackers niet alleen naar Australië gaan om te backpacken?!?! ;-)

  • 16 December 2004 - 14:28

    Miranniej:

    hahha....ja leukerd, ik wist niet of het 10 uur eerder of later was!! Dus ik zei maar even dat ik het niet precies wist wanneer het voor jou de 14e was! Tuurlijk wist ik het wel gekkie (dat van 14) !!! Maar leukerd...ik mail je even in weekend, ben nu op windesheim! Toedels leukie!! mis je heeeel erg al!! x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 87467

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: