Miami... mahem!! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Miami... mahem!! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Miami... mahem!!

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

15 Februari 2010 | Verenigde Staten, Miami Beach

Om aan mijn gewoonte vast te houden, hier weer een berichtje op de dag van vertrek, ditmaal uit het sfeervolle Miami! Heb echt een geweldig weekje gehad! Het is hier zo anders dan in Noord Amerika.

Miami Beach is net als een Spaanse badplaats. Niet alleen door de vakantiesfeer, gebouwen, omgeving en inwoners, maar vooral ook omdat ze hier bijna alleen maar Spaans spreken. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik nog in Amerika ben. Het hostel waar ik verblijf is midden in het centrum van Miami, South Beach. Deze plek staat vooral bekend om de Art Deco stijl. Daar verwachtte ik behoorlijk veel van, maar het zijn gewoon wat versierseltjes op gebouwen, meestal in wit of pastelkleurtjes.

Ik slaap in klein kamertje met 5 andere vrouwen (3 stapelbedden) en we delen samen 1 badkamer. Moest daar echt weer even aan wennen, maar het heerlijke backpackersgevoel van 5 jaar geleden is weer helemaal terug! Heb een paar leuke mensen ontmoet en kan ook heel goed opschieten met de ladies in mijn kamer, vooral Carol (uit Manchester, 34 jaar, al 9 maanden in Zuid Amerika gereisd, dus veel tips gekregen) en Liz (uit Los Angelos, 39 jaar, heeft 5 jaar geleden in Miami gewoond). Zij wist me trouwens te vertellen dat er wel degelijk inkomensafhankelijke belasting is in Amerika, dit even ter rectificatie.

Helaas was het niet zo warm in Miami als ik had verwacht. De zon scheen regelmatig, maar de wind was nog best frisjes. Ik denk dat het zo'n 18 tot 20 graden was. Nou ja, altijd nog warmer dan Washington of Nederland in ieder geval. Heb wel op het strand gelegen, maar niet in mn bikini. Ben bijna elke avond uit geweest in 1 van de vele nachtclubs die ze hier hebben. Ze doen daar heel veel aan extra entertainment (live-optredens, lichtshows en prachtige dansers en danseressen). Vooral de Michael Jackson tribute vond ik geweldig!

Om wat van Miami te zien heb ik 3 verschillende tours door de stad gedaan: De eerste dag heb ik in een soort autofiets over de Ocean Drive gereden (dat is DE bekende straat langs het strand) samen met een aantal jongens die ik op het vliegveld ontmoet heb (don't worry, heb direct verteld dat ik een vriend heb). Heb samen met hun naar alle mooie meiden gefloten en 'high fives' gegeven aan de mensen die op de stoep liepen. Heel erg gelachen! Zoiets moet je gewoon even gedaan hebben, als je in Miami bent!

Ook heb ik samen met Carol fietsen gehuurd. Er was dit weekend een soort evenement in Miami met jachtboten (The Yacht and Brokerage Boat Show) en daar zijn we langs gereden. Echt enorme luxe jachten gezien! Daarna nog verder doorgefietst richting het noorden en toen sloeg het weer om en werd het erg donker. We hebben heel hard moeten fietsen om net op tijd terug te zijn voor de enorme regenhoos die ineens naar beneden kwam vallen.

Gisteren hebben we een boottour gedaan langs de enorme huizen van de vele sterren die in Miami Beach wonen (of tweede, derde huis hebben). Elke keer hoorde je een geluidsfragment (een bekend liedje, filmfragment of sportcommentaar) zodat je kon raden welke ster in het desbetreffende huis woonde. Ook erg toeristisch, maar wel heel leuk om te doen! Helaas geen enkele ster gezien, op een paar rappers na, maar die kende ik niet.

Heb hier redelijk wat geld uitgegeven, maar gelukkig ook veel gratis gekregen, omdat veel rijke stinkerds hier dol zijn op trakteren!! Al vind ik het prettiger om onafhankelijk te zijn en gewoon alles zelf te betalen... Als ik ooit de loterij win, ga ik hier ook zeker een huis kopen, hahaha!

Nu moet ik echt afronden, want over een half uurtje ga ik met de bus richting het vliegveld. Op naar SURINAME! Ben heeel erg benieuwd hoe het daar zal zijn.... Hou jullie op de hoogte. Zal zo snel mogelijk foto's plaatsen, dat lukt me nu niet meer.












  • 15 Februari 2010 - 18:10

    Mariët:

    18 graden is best frisjes? Kan je verzekeren dat 't hier pas echt frisjes is!! Maar in Suriname zal 't in ieder geval warm zijn. Geniet nog steeds van je verhalen, heerlijk mee doorgaan!
    Mariët

  • 16 Februari 2010 - 08:16

    Esther Vd R:

    Wederom erg leuk om je verhalen te lezen :) Lekker genieten en een goede reis naar Suriname gewenst! Veel liefs Es.

  • 16 Februari 2010 - 11:15

    Dorien:

    Hee meid!!!
    Klinkt goed!!! zo te horen heb je veel plezier! heerlijk je zo te kunnen volgen van achter mijn bureau in ons koud, nat, waaierig en wit land!!! hahaha
    op naar de volgende, ik wacht je verhaal weer af!!
    dikke knuf!
    x

  • 16 Februari 2010 - 21:42

    Elena:

    Hola Annelien!

    Que tal tu Español? ;-)

    Vraagje, ik heb een email naar je Hotmail gestuurd, misschien kan je ff gauw kijken :-)

    Erg leuk om je reisverhalen te lezen! En de foto's te bekijken.

    Geniet er goed van!

    Beso, Elena

  • 17 Februari 2010 - 09:33

    Laurus:

    He Lievie!

    WAUW WAUW WAUE....beach girl! lekker de sneeuw verruilen voor het echte American dream gevoel!!! Het is hier in ieder geval freezing.....brrrrrr..... het is een van de koudste winters in 100 jaar!!! Ben heel benieuwd naar je verhalen en foto's van Suriname. Nu nog kijken of het idd vakantieland 2010 moet worden :-)

    Dikke kus!

    Liefs Laura

  • 25 Februari 2010 - 15:31

    Mandy:

    Hi Annelien! Leuk om je verhalen te lezen. Wat heb je al veel gedaan/gezien! Super hoor!
    En nu ben je in Suriname...lekker warm! Nou geniet ervan!Grtjs Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 87479

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: