USA vibes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annelien Prins - WaarBenJij.nu USA vibes - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

USA vibes

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

31 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Jaaaa, Friso en ik zijn weer saampies! Hij zou afgelopen vrijdagavond aankomen in LA, maar die oen had zijn vliegtuig gemist, waardoor hij er pas zaterdagochtend kon zijn. Dacht eerst dat hij een grapje maakte toen hij me belde, maar klonk te ernstig en gefrustreerd. Problemen met de bus en toen hij 5 minuten na het uiterlijke tijdstip bij de balie stond hadden ze zijn stoel last minute verkocht! Nou goed, dat ene nachtje alleen slapen kon er ook nog wel bij... De vreugde bij het weerzien was er niet minder om, integendeel!

Gisteravond hebben we Martijn van het vliegveld opgepikt en morgen gaan we aan onze gezamelijke roadtrip beginnen. Mijn solotrip zit er dus op! Mooie gelegenheid om weer even een berichtje te plaatsen, dacht ik zo.

Miami was voor mij inmiddels bekend terrein. Het is echt een heerlijke plaats en niet verkeerd om een paar keer naar terug te moeten keren! Naast een bezoek aan het eiland Key West, waar ik een paar hele mooie kunstgalarijen heb bezocht, heb ik vooral mijn tijd op het strand en in de zee doorgebracht. Mijn kamergenotes waren een leuke Portugese meid en een grappige paparazzi fotografe uit New York die elke keer enthousiast binnen kwam als ze weer wat semi-celebrities op de foto had gezet. Ze heeft me uitgenodigd om straks in New York een dagje met haar mee te gaan. Daar kent ze de gangen van alle bekende grote sterren. We zullen zien...

In San Diego stond Liz me zoals afgesproken op te wachten. Ze heeft zo’n kleine rode cabrio waar je met zn tweeen in kunt. Sorry mannen, ben even vergeten welk merk, type enzo. De motor zit in ieder geval achterin, dus er was eigenlijk geen ruimte voor mijn koffer en rugtas. Ik heb ruim een uur opgevouwen (letterlijk!) in de auto gezeten, met de twee tassen voor mij op de grond.

Liz woont in New Port Beach, middenin de prachtige regio Orange County, tussen San Diego en Los Angeles in. De straat waarin ze woont zou zo een decor van een typisch Amerikaanse film kunnen zijn met gekleurde tuinen en witte hekjes. Ik heb nog net geen krantenjongen gezien die al fietsend de kranten op de deurmat gooit. Ik merk wel dat het hier heel erg om uiterlijke schijn gaat. Liz’s auto en de wijk waarin ze woont doen vermoeden dat ze genoeg geld heeft. Ook het huis ziet er van de buitenkant veelbelovend uit, maar ze woont slechts in het bovenste gedeelte en ook dat deelt ze met twee huisgenoten…

Liz komt van oorsprong uit Chicago, is gescheiden en haar 20-jarige zoon studeert in San Fransisco. Ondanks dat ze een universele studie heeft afgerond werkt ze nog steeds in de horeca, omdat het haar niet gelukt is een baan te vinden binnen haar vakgebied. Terwijl dit toch voor haar de reden was om naar California te reizen. Liz heeft me veel verteld over het leven hier. Ze zegt dat de mensen hier heel hard en onvriendelijk zijn (ook in vergelijking met Miami) en elkaar constant proberen af te troeven. Iets waar ze zelf ook wel aan mee is gaan doen, om niet uit de toom te vallen. Ze liet me telkens weten dat ze het super leuk en gezellig vond dat ik gekomen ben… Ze is van mening dat de Europeanen oprechter en minder overdreven zijn…

Liz heeft dan ook zo veel mogelijk vrije dagen opgenomen om mij de omgeving te laten zien. Iets waar ze WEL heel erg enthouisast over is… en terecht! Het is hier heel heuvelachtig met prachtige grote stranden, heel veel palmbomen, enorme huizen op rotsen en kliffen, mooie gekleurde paviljoenen en het zonnetje schijnt praktisch het hele jaar door! Tja en of zo’n cabrio nou overdreven luxe is of niet, moet toch bekennen dat het echt wel geweldig was om daarmee de omgeving te verkennen!! Liz heeft me overal naar toe gereden. Zonder auto ben je hier echt nergens… We zijn een dagje naar San Diego geweest, maar dat vond ik eerlijk gezegd niet zo bijzonder. Ik weet niet waarom, er was gewoon weinig sfeer, alleen de haven vond ik wel aardig. De kleinere strandplaatsjes vond ik veel gezelliger, zoals Laguna Beach, Huntington Beach en Hermosa Beach. Bij het laatste plaatsje heb ik nog een aantal nachten in een gezellig hostel geslapen toen Liz een paar avonden moest werken.

In Los Angeles zijn we als eerste richting de heuvels gereden waar de witte Hollywood-letters staan. Dat wilde ik even gezien hebben! Liz is ook met mij naar Beverly Hills, Rodeo Drive, de Walk of fame en het Fashion district gegaan. Ik heb nog een aantal van die overdreven pompeuze avondjurken aangepast. We zaten er een beetje de spot mee te drijven, maar stiekem is het toch ook wel heel leuk om eens van die hele mooie 'prom dresses' te proberen. Het stond me nog best goed, haha! Ook hebben we samen geluncht en gedineerd bij de leukste en populairste eettentjes. Hier hebben we wel een paar acteurs gezien, maar niet de hele beroemde (Owen Wilson nog het bekendst). Het rare is dat Los Angeles aan de ene kant bekend staat om zn glitter en glamour, maar toch zien grote delen van de stad er ook best verpauperd uit. Aan de straat waar de Oscars worden gehouden (Hollywood Boulevard) zijn veel zwervers, tattooshops en verlaten panden met afgebladerde verf. Nogmaals, het is heel leuk om eens gezien en meegemaakt te hebben, maar het is geen stad voor mij! Ook Liz denkt erover om te verhuizen. Ze had het meer naar haar zin toen ze nog in Miami woonde en daar kan ik me iets bij voorstellen…

Mijn volgende stop met de mannen is Las Vegas! Ook weer zo’n stad die je gezien wilt hebben, maar waar je volgens mij never nooit niet wilt wonen! Daarna zijn we van plan door te rijden naar de Grand Canyons. Daar ben ik echt super benieuwd naar!! Dan is het de bedoeling om bij een verre oom van Friso langs te gaan en nog wat meer natuurschoon te bezoeken. Vervolgens gaan we naar San Fransisco, wat wel een hele leuke, gezellige stad moet zijn. Vanuit daar willen we via de kustweg weer terug naar Los Angeles, omdat Martijn vanaf daar weer met het vliegtuig naar Nederland gaat. Voordat Friso en ik terug gaan naar New York wil ik Liz nog een laatste keer zien om afscheid te nemen en haar te bedanken voor alles. Het was super gezellig met haar en ze heeft me echt een hele mooie tijd bezorgd!

Heb het al eens eerder genoemd, maar dat is echt het leuke aan reizen: Dat je dit soort leuke lieve mensen ontmoet, die je even een kijkje geven in een andere wereld...!
:-D

  • 31 Mei 2010 - 10:37

    Rolinda:

    heej, wat leuk om weer wat van je te lezen!!
    grappig dat ze zelf zegt dat wij europeanen wat meer oprecht en minder overdreven zijn. dat was het eerste wat ik weer zo fijn vond aan thuis zijn...eerlijke, nuchtere mensen!! wel grappig om te lezen dat jij het stuk gaat reizen wat wij ook (binnen nu en twee jaar)op de planning hebben om te gaan doen. door de contacten die ik daar nu heb, heb ik een leuk logeeradresje op twee uur van de grand canyon af:) Ben erg benieuwd hoe jullie het vinden!! Fijn dat jullie weer samen zijn, geniet ervan!
    groetjes Rolinda

  • 01 Juni 2010 - 06:28

    Dorien:

    Hallo!!! wanneer kom je terug? ik mis jullie echt vreselijk!!!
    Wat heerlijk dat je weer samen ben, voelt vast erg goed!! Ik zal snel weer friso op zijn mobiel bellen, dan kan ik met jou ook weer ff kletsen! Geef friso en jezelf natuurlijk een hele grote knuffel, en groetjes aan martijn!
    xxxxxxxxx

  • 01 Juni 2010 - 18:36

    Laurus:

    He LIEF!

    tja, en gelukkig, als je weer terug komt, wachten er óók weer allemaal lieve mensen op je :-)

    Geniet nog even lekker van alle kitch en praal. San Francisco is mooi. Maar ook een beetje nep hoor! Je moet zeker bij Pier 39 even de Zeeleeuwen vlotje zien verwisselen. De verveling slaat spontaan toe :-)

    Go Golden Girl!

    En tot gauw!

    Dikke hugh Laura

  • 01 Juni 2010 - 21:03

    Heidi:

    Hé Annelien

    Super om te lezen dat je het erg goed naar je zin hebt. Geniet van jullie komende reis en ik probeer jullie te bereiken via skype. dikke kus van heidi en de mannen

  • 02 Juni 2010 - 17:06

    Mariët:

    Hoi meid, geniet lekker van je tijd samen met Friso. Je gaat nog 'n boel leuke dingen zien en en doen, dus dat moet lukken. Veel plezier!

  • 11 Juni 2010 - 07:30

    Petra:

    Hey Lien!

    Wat gaat de tijd snel!! Wat heb je in die tijd al veel mensen ontmoet! Volgens mij is dat met jou ook niet zo moeilijk ha ha!! Erg leuk om al jouw verhalen te lezen. De foto's illustreren jouw verhalen heel goed! Geniet nog van de laatste dagen daar en ik hoop je snel weer in het echt te zien!! Groetjes aan Friso!

    Dikke kus Petra

  • 11 Juni 2010 - 18:16

    Esther Vd R:

    Anne!! Ben je niet vergeten, maar op de een of andere manier erg druk, tijd vliegt voorbij. Ook jij binnenkort weer vliegen naar Nederland. Tot gauw!!!! Veel liefs, Es en geniet van laatste weken.

  • 13 Juni 2010 - 18:18

    Heidi H:

    wat leuk al die verhalen om te lezen en voor je het weet sta je weer op de stoep geniet er nog maar lekker van. Ik zie je nog wel als je weer terug bent
    groetjes Heidi H

  • 14 Juni 2010 - 08:51

    Margreet Van De Worp:

    Hoi Annelien,

    Heb je nog helemaal geen reactie gestuurd, wat een te gekke reis zeg, super dat je dit doet en wat maak je veel mee. Geniet nog heel even en leuk dat ik je straks weer bij het UWV zie!

    Liefs Margreet

  • 14 Juni 2010 - 21:47

    Mam And Dad:

    Hallo Annelien,
    Als ik de foto's zie dan moet je straks denk ik wel even wennen. Je vrije leventje is straks voorbij en moet je weer aan de bak. Geen mooie stranden en hoge bergen, maar het platte kikkerlandje. Maar dat went ook wel weer. Geniet nog een paar daagjes. Groetjes xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 87480

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: