Jeeptocht Bolivia. - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Jeeptocht Bolivia. - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Jeeptocht Bolivia.

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

14 April 2010 | Bolivia, Uyuni

Hallo allemaal, bedankt voor alle leuke berichtjes. Hier even weer een korte update.

Ik ben op dit moment in Bolivia en heb een zeer enerverende week achter de rug. Zoals ik in het vorige verslag had aangegeven was ik van plan naar Buenos Aires te gaan, maar het belangrijkste vond ik eigenlijk om goed gezelschap te hebben. In het hostel in Salta heb ik vorige week drie Nederlanders ontmoet. Zij reizen ook alle drie solo en kwamen juist vanuit het zuiden van Argentinië en waren van plan naar Bolivia te gaan. Ik had al van Nienke gehoord dat Bolivia ook een prachtig land is. Ik had dus binnen een mum van tijd besloten om met Richella (27 jaar uit Amsterdam), Lyanne (22 jaar uit Utrecht) en Alexander (25 jaar, ook uit Amsterdam) mee te gaan.

Afgelopen donderdag zijn we met z'n vieren met de nachtbus naar de grens van Boliva gereden. Bolivia ligt dichter bij de evenaar, maar door de enorme hoogte wordt het er 's nachts erg koud. Met een dik wollen vest, muts en handschoenen stonden we in de vroege morgen bij de grensovergang. Van daaruit hebben we de bus naar Tupiza gepakt. Een leuk dorpje met adembenemend berglandschap. We hebben een 3 uur durende paardrijtocht gemaakt door de canyons. Prachtig!

Hoogtepunt was een pittige tour van 4 dagen met een jeep via allerlei mooie bergen, droge vlaktes, meren, geizers en hotsprings naar de grootste zoutvlaktes ter wereld! Dit is echt een unieke ervaring die ik nooit zal vergeten!!

We hadden een chauffeur/gids mee die geen Engels sprak. Geen van ons kan echt goed Spaans en met een woordenboekje erbij hebben we alles toch redelijk goed begrepen (of maar gewoon ons eigen verhaal ervan gemaakt). Daarnaast hadden we een kokin mee die heerlijke maaltjes voor ons maakte.

Overdag was het heel heet en stoffig en 's nachts vroor het en sliepen we met onze jassen aan, aangezien ze hier nergens verwarming hebben. Door de hoogte (bijna 5 km) waren we alle vier bij de minste geringste inspanning al uitgeput. Lyanne en Alexander waren echt hoogte- en/of wagenziek en ook ik heb een hele dag met knallende koppijn in de auto gezeten. Ondanks dat was het echt zo de moeite waard en heel erg gezellig! Ik heb bijna de neiging om te zeggen dat Bolivia nog mooier is dan Argentinië. Zal later wat foto´s toevoegen om een beter beeld te kunnen geven.

Ik zit nu nog in het plaatsje Uyuni dichtbij de zoutvlaktes. Lyanne en Richella reizen vanavond verder door in Boliva en dan naar Peru. Alexander is nog steeds een beetje ziek en moet eind april in Beunos Aires zijn. Aangezien ik die stad ook nog graag wil zien, reis ik morgen met hem weer mee naar het zuiden.

Zo, dat was het even in een notendop. Voor de geïnteresseerden zal ik later in Nederland de uitgebreide versie vertellen…

  • 14 April 2010 - 23:56

    Nienke:

    Hey, ik ben de eerste die reageert. Cool! haha.
    Maar goed om te lezen dat je het super hebt gehad! (Ik zei het toch...haha ;-))
    Wel jammer dat je niet nog meer van dit mooie land gaat zien....het heeft nog zoveel meer te bieden. Maar Bs As is ook leuk! :-)
    Ben benieuwd naar het uitgebreide verhaal en de fotos.

    Tot snel, amiga!


  • 15 April 2010 - 06:15

    Eveline:

    He Annelien,

    Volg je verhalen nog steeds heel braaf en het is super interessant om het te lezen! Ga steeds groener zien van jaloezie, hihi Ben erg benieuwd naar de foto's, dan krijgt je verhaal echt een beeld.

    Laatst contact gehad met Friso. Zit in de pijpleiding om richting NY te gaan op korte termijn. Helaas door te veel afspraken, etc lukt het nog niet om een goede week te pakken te krijgen.

    Geniet van alles en take care!!!
    dikke x

  • 15 April 2010 - 09:11

    Dorien:

    hee wereld hopper!
    Kort maar krachtig, kan niet wachten op de fotos!
    En wil nu al wat in plannen om je uitgebreid versie te horen!
    Kan niet wachten tot je terug bent!
    Maar vooral heel veel plezier nog!
    x

  • 15 April 2010 - 19:50

    Mariët:

    Hoi Liene,

    ben heeeel benieuwd naar de foto's! Meid,wat ben je toch 'n enorme geluksvogel om zoveel te kunnen zien en meemaken. En dat je dat met ons deelt dmv mail ed: SUPER! Verwacht nog veel meer van je x

  • 16 April 2010 - 09:01

    Mam En Pap:

    Lieve Annelien,

    Dat klinkt allemaal zeer avontuurlijk, doe je wel voorzichtig!!! Wij zijn benieuwd naar de foto's.
    Groetjes xxxxx

  • 17 April 2010 - 07:17

    Rudy:

    Hoi leukerd,

    Goed bezig daar! Klinkt allemaal erg avontuurlijk. Fijn te horen dat je er niet alleen voor staat, maar goed gezelschap hebt gezocht. Veel plezier!

    xx

  • 21 April 2010 - 12:56

    Richella:

    Hola Chica,

    Was super gezellig met z´n allen!! Mis jullie wel hoor! Lyanne en ik vertrekken straks naar de Boliviaanse Amazone om daar drie dagen te genieten van de jungle, ben erg benieuwd! Genieten jullie nog even lekker van Iguazu, ben benieuwd hoe jullie het vinden.

    Dikke zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 87471

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: