Het zit er bijna op.... - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Het zit er bijna op.... - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Het zit er bijna op....

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

18 Juni 2010 | Verenigde Staten, Ithaca

Tja, dit zal waarschijnlijk mijn laatste berichtje vanuit het buitenland zijn. Nog een weekje en dan vlieg ik weer naar Nederland. Aan de ene kant voelt het alsof ik al heel lang weg ben, maar aan de andere kant lijkt de tijd ook zo snel te zijn gegaan! Vooral de laatste weken zijn echt omgevlogen...

In twee weken tijd heb ik samen met Martijn en Friso in onze huurauto bijna 3000 mile (zo'n 4500 km) afgelegd door California, Nevada, Arizona, en Utah.

De trip begon dus met een bezoek aan Las Vegas. Dat is inderdaad een bizarre stad zoals ik me had voorgesteld. Na een aantal uren door de woestijn te rijden doemt er opeens een stad op, of eigenlijk een groot attractiepark voor volwassenen. Heb m’n ogen uitgekeken... Het was prachtig weer, dus we hebben overdag veel gelopen en 's avonds lekker gegeten en uiteraard een gokje gewaagd, wat Martijn een paar honderd dollar heeft opgeleverd! Alles zag er allemaal heel mooi en gelikt uit en als je er even niet bij stil staat dat het allemaal ontzettend commercieel en erg nep is, kun je er de tijd van je leven hebben!

Wij zijn na een dag in deze gekte al doorgereden via de Hoover dam naar een aantal nationale parken, te beginnen met de Grand Canyons. WAUW! Echt waar, van dat soort natuurfenomenen kan ik maar niet genoeg krijgen... Alleen hier kun je al een paar dagen uittrekken om alles te zien, maar na een bezoekje aan alle uitkijkpunten en een hike-tocht halverwege de canyons zijn wij we doorgereden, zodat we ook nog tijd zouden hebben om Bryce en Zion te zien. Dit zijn minder bekende parken, maar zeker de moeite waard. Bryce bestaat uit allemaal wit met oranje puntige gesteende bergen, heel bijzonder. Zion biedt heel veel variatie en hier hebben we een zeer mooie hike gedaan dat eindigde over een heel hoog en smal stukje rots. Hier moest je echt klauteren en je goed vasthouden aan de kettingen om er te komen. Mensen met enige vorm van hoogtevrees durften niet verder te gaan, maar ik vond het het geweldig om te doen en het uitzicht was echt adembenemend!

Vervolgens zijn we door de Death Valley richting Yosemite gereden. Ook hier is het ene landschap nog prachtiger en indrukwekkender dan het ander. Onderweg heb ik per ongeluk nog over een 'dead alligator' gereden, zo noemen ze door de hitte kapot geknapte banden van vrachtwagens. Friso en Martijn hebben vast een andere versie van het verhaal, maar ik kon het zwarte stuk rubber op de weg echt niet meer ontwijken en daardoor was de strip aan de onderkant van de auto losgeslagen. Gelukkig heeft een vriendelijke automonteur hem weer vastgezet en waren we hiervoor verzekerd... Ware het niet dat Friso het bonnetje heeft weg gegooid. Ben dus niet de enige met stomme acties, hahaha.

In de vallei was het zo stikkend heet dat Friso bijna van z'n stokkie ging en we niet met de airco aan mochten rijden om oververhitting te voorkomen. Een paar uur later liepen we in de sneeuw na een zigzaggende route door de bergen... Bizar eigenlijk wat hoogte met de temperatuur kan doen!

Ondanks de flinke spierpijn van de eerdere hikes, hebben we bij Yosemite ook nog een leuke hike gedaan. De bergen zijn hier begroeider, her en der zijn flinke watervallen te zien en ook zijn er meer dieren te vinden. Het is allemaal zo divers dat ik echt niet kan zeggen wat ik mooier vindt. I love it all!!

Na een paar dagen in de auto en in de canyons te hebben doorgebracht, was het een fijne afwisseling om in bij Friso’s achteroom Dirk en zijn vrouw Pat in Yuba City te kunnen logeren. We zijn zeer welkom onthaald en hebben heerlijk kunnen genieten van hun tuin met zwembad. Dirk en zijn zwager hebben ons de omgeving laten zien en een rondleiding gegeven over de diverse landbouw die in California mogelijk is: verschillende soorten noten, druiven, rijst, perzikken, meloenen enz.

De zonen van Pat hebben ons meegenomen naar San Francisco, waar zij zelf gestudeerd hebben. Vooral alle heuvels midden in de stad maken het een hele mooie stad om te bezoeken. Ook grappig om die bekende Golden Gate Bridge eens in het echt te zien! Er hing een relaxed sfeertje en de mensen kwamen openminded en een tikkeltje alternatief op ons over.

We hebben onze trip afgesloten met een fantastische rit langs de bekende Higway 1. Ik snap heel goed waarom dit zo'n populaire route is. De bergen rijzen hier op bepaalde punten zo’n 1500 meter uit de zee, terwijl de kustweg er om heen slingert en daaronder slaan de golven tegen de rotsen en kliffen. De kustdorpjes hebben mooie stranden met een lange pier waar vele surfers hun kunsten laten zien. Als laatste afsluiter hebben we golfclubs gehuurd en wat balletjes geslagen op de golfcourse van Santa Barbara. Daarna was het voor Martijn al weer tijd om terug te gaan naar Nederland. Friso en ik hebben nog een paar dagen in Los Angeles doorgebracht en afscheid genomen van Liz.

Gisteren zijn we terug naar Ithaca gevlogen om Friso's spullen op te halen en morgen reizen we weer naar ons beginpunt: New York City. Hier ga ik nog even flink shoppen en genieten van mijn laatste dagen als reizigster. Het was een hele intense en bijzondere ervaring, maar kan er ook heel erg naar uitkijken om iedereen weer te zien en te spreken en niet meer uit mijn koffer te hoeven leven.

Over twee weken zit ik weer achter mijn bureautje bij het UWV als werkcoach en begint het gewone leventje weer... Je zou het niet verwachten, maar ik heb er wel weer zin in!

Ik zal nu nog even snel wat foto’s uploaden. Bij de andere berichten heb ik er inmiddels (op veler verzoek) eindelijk een aantal geplaatst. Straks in Nederland zal ik mijn allerlaatste berichtje schrijven en een terugblik geven over mijn gehele reis...

Tot snel! :-D XXX


  • 18 Juni 2010 - 06:47

    Tirz@:

    Jeeeeeeeeetje, wat zijn die maanden omgevlogen!

    Was weer een heerlijk stukje om te lezen, ik denk dat iedereen straks moet afkicken van al deze mooie verhalen.

    Lientje geniet lekker en tot heel snel!

    XX

  • 18 Juni 2010 - 07:26

    Anneke Overmars:

    Hallo Annelien,
    Mooie verhalen ik heb er van genoten. Leuk om je over twee weekjes weer te zien. Geniet nog van de laatste vakantiedagen en goede vlucht naar huis.

  • 18 Juni 2010 - 12:13

    Dorien:

    wat een prachtige fotos, en die zijn in het echt natuurlijk veel mooier!!!
    Tot snel
    x

  • 19 Juni 2010 - 07:54

    Mandy:

    Hey Annelien! Tjee, wat hebben jullie de afgelopen weken ook weer veel beleefd en gezien! Geweldig zeg.
    En mooie foto's!
    Geniet er nog goed van! En alvast een goede terugreis! Tot ziens over 2weekjes! Leuk, dan zeker gauw eens samen pauzeren:)! Lfs

  • 20 Juni 2010 - 13:15

    Rudy:

    Hey meis,

    Nice piccies; prachtige verhalen!
    Nog ff volhouden daar ;-) !
    Tot gauw!

  • 20 Juni 2010 - 21:03

    Nathalief:

    Lieve Annelien geniet nog van de laatste vakantiedagen en ik vind het echt supergezellig dat je weer bij ons komt werken. Dikke knuffel van Nathalief

  • 22 Juni 2010 - 08:01

    Jolanda:

    Hoi Annelien,

    Wat een prachtige plaatjes nog weer. Mooie afsluiting van zo'n geweldige reis. Fijne reis naar huis en tot gauw!

  • 23 Juni 2010 - 12:33

    Mariët:

    Hoi meid,

    bijna weer op huis aan, zal dubbel gevoel zijn. Pak die laatste dagen nog goed mee, we zien je binnenkort hier weer terug met ontzettend veel prachtige verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 87482

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: