Solo in Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Annelien Prins - WaarBenJij.nu Solo in Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

Solo in Boston

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

28 Januari 2010 | Verenigde Staten, Boston

Hai, ben ik alweer! M’n 2-daagse bezoek aan Boston (hoofdstad van staat Massachusetts) zit er bijna op en ik wil jullie even een een 'korte' update geven.

Het afscheid van Friso vond ik wel moeilijk… Heb een paar traantjes moeten laten. We hebben het zo leuk gehad samen, maar hij moet nu echt hard aan de studie. Gelukkig viel de busreis enorm mee. Ik zat voorin en de buschauffeur heeft me vermaakt met opmerkelijke verhalen over Amerika en de omgeving waar we reden.

Het hostel waar ik verblijf is niet alleen voor reizigers, maar ook een soort opvang voor vrouwen (blijf van m’n lijf-achtig project) die in ruil voor o.a. keuken- en schoonmaakwerk goedkoop/gratis kunnen wonen. Het is er dan ook brandschoon en er wordt elke avond lekker gekookt.

Gisteren heb ik de Freedom Trail gelopen. Dit is een tour die je langs alle monumenten over de Amerikaanse Revolutie leidt. In het park vroeg ik een meisje waar de route begon en ze bleek hier super enthousiast over. Ze heeft haar afspraak gebeld dat ze later kwam om me te vertellen over Paul Revere, de held van Boston uit de 18e eeuw. – Het verhaal gaat dat hij met z’n vriend een signaal had afgesproken (licht in de kerktoren) als de Engelsen zouden komen. Hij kon daardoor te paard de mensen waarschuwen, zodat ze zich konden verdedigen.- We hebben uiteindelijk ruim een uur in het park zitten kletsen. Ze wilde ook van alles over Europa weten. Daarna moest ze echt weg en kon ik via de rode lijn op de straat de Freedom Trail volgen, die voor mij de geschiedenisles over de Amerikaanse Revolutie compleet maakte.

De stad vond ik verder niet zo bijzonder, maar dat is ook wel oneerlijk met New York als vergelijkingsmateriaal. Ik snap trouwens wel dat sommige Amerikanen er zo dol op zijn. De stad lijkt eigenlijk een combinatie tussen New York en een Zuid-Europese stad met allerlei steegjes, lantaarntjes, kerken en andere gebouwen met tierelantijntjes!

Vandaag ben ik met de metro naar de wijk Cambridge geweest. Als Cornell zo boeiend is, dan wil ik natuurlijk ook Harvard University wel even bewonderen! Ook hier bestaat het centrum uit een groot parkplein met paden en enorm grote oude gebouwen eromheen. De rest van de campus heb ik niet gezien en schijnt heel uitgestrekt te zijn. Overigens was het in tegenstelling tot Cornell niet mogelijk om overal binnen te komen als je geen student bent. Het is allemaal wat massaler en toeristischer (er worden elke dag 2 rondleidingen gegeven voor bezoekers). Ik had de mazzel dat er net een parade door de straten ging, waar ik nog een glimp van heb kunnen opvangen. Ook sneeuwde het de hele dag, wat het geheel wel een gezellig sfeertje gaf.

Al met al zijn de eerste twee solo dagen me dus goed bevallen. De eerste avond had ik het wel even zwaar en bood 1 van de cadeautjes van Laura me afleiding (dankjewel lieverd): Schilderspulletjes…, dus heb m’n oude hobby maar weer opgepakt!

Het voordeel van alleen reizen is wel dat je sneller in contact komt met andere mensen. Oja, zo ben ik bijvoorbeeld de 2e avond ook nog in gesprek gekomen met een Nederlands meisje (Maayke) die 9 maanden hier in dit hostel woont en stage loopt bij het Massachusetts General Hospital. Ze heeft een Amerikaanse beurs voor Neuro Science en doet onderzoek naar hersentumor. Interessant om te horen! We hebben het vooral over het verschil tussen Amerika en Nederland gehad. Maar goed, zal daar nu niet inhoudelijk op in gaan...

Ik zie dat ik alweer behoorlijk wat getypt heb. Bovendien moet ik hier betalen voor het gebruik van de computer. Ik hou het hier even bij. Volgende stop is Washington DC!
Foto’s volgen nog…

  • 29 Januari 2010 - 06:29

    Esther Vd R:

    Wat een intens leven!!! En nogmaals super om je verhalen te lezen. Geniet van alle indrukken, het schilderen, tijd voor jezelf, tijd met nieuwe mensen en je reis! Liefs Es.

  • 29 Januari 2010 - 10:12

    Sander:

    hey scattie,

    Gaaf allemaal. Elk nadeel hebt z'n voordeel. Alleen reizen biedt idd de mogelijkheid om met andere in contact te komen. Eerlijk gezegd heb je dan ook een wat boeiender verhaal dan daarvoor. Al moet zeggen dat de foto's bij het vorige verhaal minstens net zo mooi waren.
    Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal. Toevallig lees ik nu jullie boek van Dan Brown, daar komt ook Harvard en Washington DC in voor. Veel plezier.

  • 29 Januari 2010 - 17:43

    Miranda:

    hey schatje, oei solo!! Nou je houd je kranig heur!! Zo stoer wat je doet, leukerd!!! Maar je zou nog iets vertellen over het fenomeen tijdsbesef...

    Aaahh ik wil ook een beurs voor neuroscience!! Hihi, wij hebben vandaag onze thesis gepresenteerd, jeeej...ben er vanaf!! Nou lief, veel plezier en laten we binnenkort ff skypen! Kusje

  • 30 Januari 2010 - 10:32

    Nathalief:

    You go girl XXX Nat

  • 30 Januari 2010 - 11:35

    A:

    The journey of a lifetime...

  • 30 Januari 2010 - 13:15

    Aantje:

    ha annie,
    wat goed te lezen allemaal! ik kan me helemaal indenken dat afscheid nemen zo naar is voor zo lang! Maar je gaat vast zoveel dingen doen dat de tijd zal vliegen! veel plezier bij Aantink! xxxxx

  • 30 Januari 2010 - 22:32

    Trijnie En Hennie:

    Hallo An, hoe is het nu?
    Zit met Hennie Reurink jouw site te bekijken. Het is zaterdagavond 11.30 u. Ben je al bij Aantink, we horen het wel. Doe voorzichtig!!

    Groetjes Hennie, Dik, Jan Willem en Mamsie

  • 31 Januari 2010 - 09:32

    Laurus:

    Hai Lieverd,

    Zo zie je maar dat jij met jouw open en enthousiaste karakter binnen no time overal contacten legt en vriendschappen sluit. Snuif de wereld lekker op! Ik hoop dat het schilderijtje mooi geworden is! :-)

    Ik ga hier maar eens aan de schoonmaak, niemand die dat voor mij doet....

    Liefs Laura

  • 04 Februari 2010 - 16:35

    Yvonne:

    Wouw, mooie reis en leuke website!
    Veel plezier nog maar dat moet gaan lukken!

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 87485

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: