The very Big Apple. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annelien Prins - WaarBenJij.nu The very Big Apple. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annelien Prins - WaarBenJij.nu

The very Big Apple.

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

18 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

De afgelopen dagen zijn ontzettend snel gegaan… Ik typ dit op de (voorlopig) laatste avond in New York City. Er is zoveel te zien in the very Big Apple, dat ik blij ben dat ik er nog weer terug kom...

We hebben heel erg geluk gehad met het weer de afgelopen week. Het is bijna de hele tijd zonnig geweest en zo’n 45°K (is ong. 7°C). We zijn woensdag dan ook naar Central Park gelopen om van dat zonnetje te genieten. Het is erg maf dat je van de drukte ineens zo’n mooi rustig park binnen loopt. Ik kan me voorstellen dat veel NewYorkers erheen gaan om de hectiek te onvluchten. In de namiddag zijn Fries en ik terug gelopen via de Upper East Side, langs de dure winkels waar ook al sterren hun inkopen doen! Bij Barneys heb ik een geweldige make-up sessie ondergaan! Vooral Friso verbaasde zich over de enorme hoeveelheid dure producten die ik op mn gezicht kreeg, maar het resultaat mocht er zijn! Die avond zijn we naar een comedy-club geweest (Comedy Strip, waar o.a. de sketches van Seinfeld opgenomen worden). Allerlei comedians doen daar hun try-out en dit wordt gefilmd. De meeste grappen gaan uiteraard over het verschil tussen blank en zwart of man en vrouw. Ook sex is een favoriet onderwerp of het leven in de stad. Er was één man bij die heel goed stemmetjes kon doen en erg scherp was. Ben zn naam even kwijt… Ik heb zo hard gelachen dat de tranen over mn wangen biggelden (bye bye make-up…)!

Op donderdag zijn we naar het Vrijheidsbeeld gegaan met de boot. Onwerkelijk om dat van zo dichtbij te zien! Op de terugweg zijn we langs Ground Zero gelopen, de plek waar ooit de Twin Towers stonden. Ernaast is een soort museum ingericht waar de gehele ramp uitgebreid in beeld wordt gebracht. Het is en blijft een bizarre gebeurtenis! We sloten de dag af met een bezoek aan de Brooklyn Bridge. Imposante brug, maar helaas hebben we hier geen foto’s van omdat de batterij leeg was… Volgende keer beter!

Zaterdag/gisteren zijn we (o.a. op aanraden van collega Nathalie J.) naar het het American Museum of Natural History geweest. Een super groot museum over alles wat je maar kan bedenken op het gebied van o.a. antropologie, paleontologie en astrofysica. Het mooist vonden Friso en ik de vele opgezette dieren in hun eigen omgeving. Ook de skeletten van de dinosaurussen waren indrukwekkend, maar toch niet zo reusachtig als ik had verwacht. Doordat het weekend was, waren er veel Amerikaanse families. Allemaal pappa’s en mamma’s die hun kinderen wat kennis willen bijbrengen. Ook dat was interessant en soms grappig om te zien. sAvonds liepen we via Broadway naar huis. Vooral op zaterdagavond is de wirwar van al die lichten, grote gebouwen, enorme reclameborden en vele mensen erg impressive!

Soms worden voor ons de clichés/stereotypes over Amerikanen bevestigd en soms ontkracht. Moet zeggen dat de Amerikaanse cultuur mij tot nu toe erg meevalt, maar ik kan er eigenlijk nog weinig van zeggen.

Vandaag regende het de hele dag en zijn we zo weinig mogelijk buiten geweest. We hebben geshopt in the big Manhatten Mall naast ons hotel (aanwinst: 3 spijkerbroeken voor een prikkie) en zijn naar de film Avatar geweest in 3D. Het verhaal vond ik niet zo sterk, maar de beelden waren heel bijzonder, vooral met al die special-effects. Een aanrader!

Morgenochtend checken we uit hier en gaan we op weg naar Ithaca. Ben benieuwd…

PS: Wie heeft mij extra foto-ruimte gegeven? Heel erg bedankt daarvoor!


  • 18 Januari 2010 - 08:22

    Laurus:

    He Annelien,

    Dat gaat snel, dat inburgeren!!! :-)
    Ik begin steeds meer te snappen door jou verhalen, waarom de Amerikaan, van zijn land geniet! New York is echt prachtig! En zo te zien genieten jullie samen volop! Houd hem nog maar even stevig vast! Straks begint je solo avontuur!

    Heel veel liefs,

    Laura

  • 18 Januari 2010 - 09:27

    Wil En Jan:

    Hallo Annelien en Friso,
    Nu maar weer opnieuw proberen want de vorige is niet op jullie site gekomen .We hebben jullie vanaf het begin al gevolgd.Jullie hebben al heel wat mee gemaakt. Op de foto's heb ik al verschillende herkennings punten gezien van lang geleden. Na het weekend gaan jullie naar Ithaca lees ik. Een lange tijd terug was ik daar bij een fokker van pluimvee. Begrijp ik goed dat Friso daar een studie doet? Vermaak je goed en heel veel plezier. wij blijven jullie volgen.
    Groetjes uit Nijkerk

  • 18 Januari 2010 - 09:38

    Petra:

    Hey!!

    Jeetje wat hebben jullie al veel gezien in die paar dagen! Gaaf man! Leuke foto's ook. Hoe jij eea schrijft, ik zie het ook al helemaal voor me ha ha!! Succes daar!

    Tot snel!

    Lfs Petra

  • 18 Januari 2010 - 10:36

    Rudy:

    Hey meis,

    Klinkt al lekker vertrouwd na een paar dagen (,,s'Avonds liepen we via Broadway naar huis...")

    Mooi verhalen, go on!

    gr Rudy

  • 18 Januari 2010 - 12:05

    Mum And Dad:

    Hallo vakantiegangers, dat ziet er allemaal relax uit, mooie foto's.
    We volgen jullie op de voet! Take care!
    Lots of love!
    Trijnie en Jan Willem

  • 18 Januari 2010 - 16:39

    Aantje:

    Ha annie!!!
    YAY! wat leuk!!!
    TAKE CARE!
    xxxx

  • 18 Januari 2010 - 17:33

    Esther:

    He Anne, super om je verhalen te lezen, prachtige foto's!!! Blijf genieten, ook straks van je solo-reis. Blijf je volgen, liefs Es.

  • 18 Januari 2010 - 19:59

    Mariët:

    Hoi meid,

    zo te lezen gaat 't goed daar in de states. Je geniet in ieder geval volop. Blijf gerust zo door gaan met typen, blijven wij hier goed op de hoogte! Ben benieuwd naar de rest. Gr Mariët

  • 18 Januari 2010 - 23:00

    Lotte:

    IK WIL OOK NAAR NEW YORK!!!!!!!!!!!

  • 19 Januari 2010 - 08:58

    Wij:

    wij ook!
    kusje

  • 19 Januari 2010 - 09:47

    Tobias:

    Ahaaa, daar hangen jullie dus uit! ;-) Leuk om te lezen!

    Heel veel plezier verder nog en euhhh batterijen op van de camera?!! Dat kan natuurlijk niet!

  • 19 Januari 2010 - 11:42

    Sander:

    hey,

    Wat grappig om te zien dat een a-burgerlijk stel toch burgerlijke activiteiten kunnen doen. Ik neem aan dat jullie als compensatie wel sex in Central Park hebben gehad.
    Desalniettemin is het leuk om te zien en te lezen dat jullie mooie ervaringen op doen waar menig mens jaloers op kan zijn.
    Ik heb vernomen dat jullie wegen straks gaan scheiden. Geniet nog ff van elkaar.

    dikke lik,
    Sander

  • 19 Januari 2010 - 21:16

    Zusje:

    Hi lieve zus,

    Ziet en klinkt zo leuk allemaal!
    Geniet nog even van jullie samenzijn en take care!
    Love you

    kusje,
    zusje

  • 19 Januari 2010 - 23:28

    Nienke:

    Helemaal leuk!!

    Ik mail je dadelijk ff over een skype-date deze week.

    Tot snel leukerd!!
    XXX


  • 20 Januari 2010 - 20:58

    Nathalief:

    Wat een mooie dingen hebben jullie al gezien en dan ben je nog maar een week weg. Leuk al die verhalen die je schrijft. Geniet er van! Liefs Nat

  • 21 Januari 2010 - 19:53

    Tamara:

    Hey die komiek komt me wel heel bekend voor... Volgens mij heb ik hem op Comedy Central gezien! Zal er vanaf nu op letten of ik jou ook gierend in het publiek zie zitten hahaha.
    Veel plezier nog!
    Ben wel beetje jaloers hoor.

  • 22 Januari 2010 - 22:03

    Herman M.:

    Hallo reizigster,
    Wat een goed idee om zo'n website bij te houden (zonder inlog-gedoe, bravo). Ik ga hem zeker tussen mn favorieten zetten.
    Maak er wat moois van he?
    Groet,
    Herman.

  • 24 Januari 2010 - 14:53

    Miranda:

    Annie, leukerd!!! wat leuk en wat een overweldigende stad! en ik moet zo lachen om die foto's..dan kan ik me zo voorstellen dat jij tegen fries zegt: wacht..dis een uitgelezen kodakmoment en er eens even goed voor gaat zitten. Leukerd. Die opgezette dieren trouwens, net echt!!

    hier is alles ok, heb het intens druk met de laatste dingen mbt mijn thesis, die ik vrijdag moet presenteren..IEEEEEHHHEEE, maar dat komt goed. volgens mij heb ik je trouwens niet op skype!!??
    oooh noooo..

    Kusje miran

    Ps..heb je al een kado voor me? :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Op deze website staan verslagen van mijn verblijf in de Filipijnen. Tevens staan er verslagen van mijn reis door Noord & Zuid Amerika (2010) en Australië & Nieuw Zeeland (2004/2005) + verwijzingen naar andere reizen die ik gemaakt heb.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 87486

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 02 Augustus 2013

Filipijnen

12 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Noord en Zuid Amerika

01 Mei 2008 - 19 Mei 2008

China

29 Juni 2007 - 21 Juli 2007

Mexico

10 December 2004 - 24 April 2005

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: